חדשות בארץ

יו"ר ההסתדרות הציע להקפיא את המשך הרפורמה | אמסלם: "תדאג לעובדים ואנחנו נדאג לדמוקרטיה"

על פי ההצעה של בר דוד, עילת הסבירות תמשיך לחול על החלטות של השרים, והקואליציה תתחייב כי במשך שנה וחצי חקיקה נוספת תיעשה ברוב של 75 ח"כים. הליכוד: "ההצעה, שזהה להצעת לפיד, היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה"

 יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90) יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

תנועת הליכוד הודיעה אחר הצהריים (ראשון) כי היא דוחה את הצעת הפשרה שהציע יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, בסוגיית הרפורמה המשפטית.

על פי ההצעה של בר דוד, עילת הסבירות תמשיך לחול על החלטות שונות של השרים, ולא תבוטל בצורה גורפת, וגם לא תחול בתקופת בחירות. במקביל, מציעה ההסתדרות שהקואליציה תתחייב כי מעתה, לתקופה של שנה וחצי, חקיקה נוספת בסוגיות משפטיות תיעשה רק בהסכמה, ברוב של 75 ח"כים לפחות.

בהודעה שפרסמה תנועת הליכוד נאמר בתגובה כי "ההצעה מטעם ההסתדרות, שזהה לחלוטין להצעת יאיר לפיד, היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה, כפי שהיא הייתה מתחילת הדרך. ההצעה מעקרת לחלוטין את התיקון בנושא הסבירות, ומחייבת ויתור מוחלט על כל שאר מרכיבי הרפורמה. אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ לפשרה אמיתית, ומצפים שכל הצדדים יתגייסו ברצינות למאמץ זה, ולא יחזירו אותנו לנקודת ההתחלה".

הצעתו של בר דוד מבוססת על מתווה שהועלה על ידי פרופסור ידידיה שטרן והמשנה לשעבר ליועמ"ש, רז נזרי. בטרם פורסמה הצעת הפשרה של ההסתדרות, קיים בר דוד פגישה עם יאיר לפיד, שאמר כי ההצעה היא "בסיס לשיח".

השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, הגיב בטוויטר ודחה בתוקף את הצעת ההסתדרות: "מר ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות, להזכירך אתה מייצג עובדים שרובם אנשי ליכוד שנאבקים על פרנסתם. סוגיית הרפורמה המשפטית אמורה להיות מוכרעת בכנסת ישראל ולא במסדרונות ההסתדרות המפא"ייניקית. נראה לי שהתבלבלת קצת".

"אתה בעצם דואג לאליטות שהפסידו את הבחירות במקום לדאוג לדלת העם. אם אתה כל כך רוצה להביא פתרון, תדאג שהרפורמה תעבור. זה בדיוק מה שרוב העובדים המאוגדים בהסתדרות שלך רוצים ומצפים ממך. אני מציע שאתה תדאג לעובדים, ואנחנו נדאג לדמוקרטיה הישראלית שנלקחה בשבי מזה 40 שנה על ידי האליטות מהשמאל".

גם שר התקשורת, שלמה קרעי, התייחס להצעתו של בר דוד: "מחוללי הכאוס מבינים שהאוויר עומד לצאת מהבלון שניפחו לנו על קץ הדמוקרטיה, ושאחרי החוק עולם כמנהגו ינהג, והם מפחדים. לכן הם משתמשים בארטילריה כבדה כדי לשנות אפילו פסיק, אחרת, לא יאמינו להם יותר. לא ולא. החקיקה תעבור כמתוכנן. אחר כך נמשיך לדבר. בראיה מפוכחת ולא מתוך מציאות מדומה".

תגיות:דודי אמסלםארנון בר דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה