חדשות בארץ

השביתה במשק יצאה לדרך. אלה העסקים שישבתו

מהקניונים ועד משרדי ההייטק: פורום העסקים הודיע כי הבוקר תתקיים שביתה, אולם העסקים החיוניים יישארו פתוחים, על פי חוק. בהסתדרות לא שובתים בשלב זה. יותר מ-200 חברות ישתתפו באירועי המחאה. הנה הרשימה

  • ו' אב התשפ"ג
(צילום: ענת הרמוני / פלאש 90)(צילום: ענת הרמוני / פלאש 90)
אא

פורום העסקים, המונה 150 חברות גדולות במשק, הודיע על שביתה הבוקר (שני) במחאה על חקיקת החוק לצמצום עילת הסבירות. השביתה לא כוללת את כל החברות שבפורום, אבל מרכזי קניות גדולים יישארו סגורים. עם זאת, מרבית השירותים החיוניים ימשיכו כסדרם. ההסתדרות לא שובתת בשלב זה. בהסתדרות טוענים כי הם משאירים, בשלב זה, את הפוליטיקה מחוץ למקומות העבודה.

"הפורום קורא לחברות ולעסקים נוספים להצטרף לצעד החירום שננקט, בלית ברירה, על מנת להביא לעצירת החקיקה החד צדדית וכניסה להידברות", נמסר בהודעה מהפורום. "חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את החברה, מפרק את צבא העם ומסכן את הביטחון והעתיד של כולנו. הפורום קורא לראש הממשלה למלא את חובתו, להבין את גודל האסון שעלול להתרחש ולעצור מיידית את החקיקה ולהיכנס להידברות".

בפורום הודיעו כי קניוני עזריאלי וקניוני עופר יושבתו למעט חנויות חיוניות, אותן אסור לסגור לפי חוק. מדובר בסופרים, בנקים ותחנות דלק. ממרכזי ביג נמסר לחדשות 12: "הכול יהיה סגור, כולל פארם וסופרים. המרכזים יהיו סגורים ונעולים, אף לקוח לא יוכל להיכנס".

בנוסף, יותר מ-200 חברות הייטק הודיעו כי ישתתפו היום באירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. בין החברות: פאפאיה גלובל, למונייד, Wix ,Wiz ואחרות. 100 אוטובוסים ייצאו היום להפגנות השמאל. גם משרדי עורכי דין מובילים יצטרפו למחאה. רשתות הפארם יישארו פתוחות.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, מסרה: "במשך כל השבועות האחרונים אנו מייחלים שיימצא פתרון שימנע קרע חסר תקדים בתוכנו ויביא לעצירת החקיקה החד צדדית, המאיימת לפגוע במרקם החברתי ובדמוקרטיה הישראלית. לצערנו העמוק, נראה שכל הקריאות לעצירה והידברות לא השיגו את מטרתן, ולכן אנו מודיעים על שביתה. אנו נמצאים בשלב קריטי בו על כל אחד ואחת לבחור באיזה צד של ההיסטוריה הוא רוצה להיות, ולעשות ככל יכולתו על מנת לסמן למנהיגים שלנו לעצור, להקשיב לזעקה היוצאת מן העם ולהגיע לפתרון מוסכם".

החברות שמשתתפות בשביתה של פורום העסקים:
קבוצת פוקס
קניוני עזריאלי
קבוצת שופרסל
רשת קניוני עופר
רשת מלונות ישרוטל
רשת מרכזי הקניות ביג
רשת מלונות פתאל
בנק דיסקונט
חברת האשראי כאל
החברה המרכזית למשקאות
אפריקה נכסים
קבוצת אשטרום
הפניקס
בנק לאומי
הבנק הבינלאומי
בנק מזרחי טפחות
בנק הפועלים
הראל חברה לביטוח
רשת מלונות דן
חברת האשראי ישראכרט
צומת ספרים
אמריקה ישראל
קבוצת ויסוצקי
טרמינל איקס
ביטוח ישיר
חברת הרץ

תגיות:שביתהמשקעילת הסבירותהרפורמה המשפטיתהפגנות שמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה