חדשות בארץ

לאחר אישור חוק עילת הסבירות: המשטרה סיכלה ניסיון של מפגינים לפרוץ לכנסת

מאות מפגינים נגד חוק צמצום עילת הסבירות חסמו את כביש בגין בירושלים, ונהדפו באמצעות מכת"זית. גם בתל אביב התעמתו שוטרים עם מפגינים נגד הרפורמה. השוטרים קיבלו הנחיה לעצור מפירי סדר

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:10)

בעקבות אישור חוק צמצום עילת הסבירות, מאות מפגינים ניסו אחר הצהריים (שני) לפרוץ את מחסומי המשטרה שהוצבו סביב רחבת הכנסת, מתוך כוונה להיכנס למשכן. מהמשטרה נמסר כי המפגינים נהדפו לאחור בכוח. 15 נעצרו ונלקחו לחקירה.

במקביל, שוטרים התעמתו עם מאות מפגינים שחסמו לתנועה את ציר בגין בירושלים. החסימה החלה דקות לאחר אישור החוק במליאה. המוחים החלו בתהלוכה לא חוקית וחסמו מספר כבישים, בהם כביש בגין באזור מחלף קריית משה.

כוחות המשטרה קיבלו הנחיה לפנות את המפגינים ולפתוח את הציר לתנועה, וכן לבצע מעצרים של מפירי סדר. לאחר שהמפגינים לא נענו לקריאות השוטרים לפתוח את הציר לתנועה, החלה המשטרה לנסות לפזר אותם באמצעות שתי מכת"זיות. לראשונה, בניסיון לפזר את המפגינים, החלה המשטרה להשתמש גם ב"בואש", נשק המתיז חומר עם ריח רע הנדבק לבגדים.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "המשטרה החלה בפיזור מפרי הסדר שחסמו את כביש בגין במקטע שבין מחלף קריית משה למחלף גבעת מרדכי, בשני הכיוונים. לאחר שמפרי הסדר במקום לא נשמעו להוראות השוטרים, החל שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ובכוח סביר, לפיזור המוחים ופתיחת הציר לתנועה".

אלא שבתוך פחות משעה, בעוד השוטרים מנסים לפתוח את הציר לתנועה, החלו להגיע למקום עוד ועוד מפגינים. המשטרה הזרימה למקום מאות שוטרים שקיבלו הנחיה ישירה ממפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, לפתוח את הציר ולא לאפשר את חסימתו. המפגינים החלו להדליק אבוקות וניסו אף להדליק מדורות. שוטרת נפגעה קל מאבן. מספר מפגינים נעצרו.

כמה מאות מפגינים הגיעו גם לצומת קפלן בתל אביב וחסמו אותו. המשטרה הוזעקה למקום ופעלה לפנותם. כביש איילון נחסם לסרוגין.

הפגנות המתנגדים לחוק צמצום עילת הסבירות החלו בשעות הבוקר, כשהמשטרה עצרה בירושלים שלושה מפרי סדר, שחסמו את פתח ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת.

בנוסף, עשרות מפגינים נוספים עוכבו לחקירה, לאחר שאזקו את עצמם אחד לשני, במתחם בית ספר ליד"ה בירושלים, זאת בחשד שכוונתם הייתה להפר את הסדר, ולשבש את התנועה באזור הכנסת. בהמשך שוטרים התעמתו עם מפגינים שניסו לחסום מספר צירי תנועה בירושלים.

העימות המרכזי בין המשטרה למפגינים התרחש בסמוך לכנסת, כשמאות מפגינים ניסו לחסום את הכניסות למתחם ולמנוע משרים וחברי כנסת להגיע להצבעות. המשטרה פיזרה אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

תגיות:הכנסתמפגיניםעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה