חם ברשת

מגישת החדשות: "ימי תשעה באב - שנזכה להתמלא באמונה ובאהבת חינם ששכחנו בדרך"

מגי טביבי קשרה את פרשת השבוע ותשעה באב למה שקורה בימינו: "לא משנה כמה עברתם או כמה המסע היה מורכב וכלל בו מהמורות, הכוח בידיים שלכם"

  • ט' אב התשפ"ג
(צילומים: שלומי כהן / פלאש 90, shutterstock)(צילומים: שלומי כהן / פלאש 90, shutterstock)
אא

"תחנה אחרונה. זהו. הגיעו לסיומן 40 שנות נדודים במדבר ובני ישראל כבר עומדים מחוץ לארץ כנען ומתכוננים לכניסה שכל כך ציפו לה". כך כתבה מגישת החדשות של ערוץ 14, מגי טביבי, בפוסט שפרסמה על ימי תשעה באב ופרשת דברים.

תחת הכותרת "אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל…", היא מזכירה כי "רגע לפני הכניסה, משה, המנהיג כבד הפה והלשון, נושא את נאומו האחרון והגדול לפני פטירתו. הנאום, שיזכר לדורות, כלל סיכום ארוך של כל התחנות במסע של בני ישראל, בדגש על חטאי העם - התלונות הרבות שהגיעו מיד אחרי יציאתם ממצרים והובילו להארכת המסע במדבר, עד חטא העגל ופרשת המרגלים. משה לא חוסך במילים ומוכיח את העם על המעשים שסטו מדרך הטוב".

"עולה השאלה מדוע משה בוחר דווקא בנאום האחרון שלו בחייו לחזור למקום החטאים?", היא שואלת ועונה. "זה לא מיותר? מסתבר שמשה מתמקד בהיסטוריה הקשה כדי לחנך את הבאים להיכנס לכנען שלא יחטאו כאבותיהם. מדובר בשיעור צמיחה מהמקום הנמוך. פירגון הוא חשוב והכרחי אבל למידה מטעויות - לא פחות".

"ובכל זאת - אם מתקדמים בקריאת הפרשה אפשר לראות שמשה בחר לסיים את דבריו בנימה אחרת ואופטימית: 'קוּמוּ סְּעוּ וְעִבְרוּ אֶת נַחַל אַרְנֹן רְאֵה נָתַתִּי בְיָדְךָ אֶת סִיחֹן מֶלֶךְ חֶשְׁבּוֹן הָאֱמֹרִי וְאֶת אַרְצוֹ הָחֵל רָשׁ וְהִתְגָּר בּוֹ מִלְחָמָה'. בתרגום פשוט… משה אומר לעם שכשם שהכה אלוקים את שני מלכי האמורי כך הוא יכה את יתר הממלכות בארץ ישראל. אל תפחדו. השם אלוקיכם הוא הנלחם לכם", מוסיפה טביבי.

"אז מה אומר כאן למעשה משה אחרי שנזף וגער בעם? אל תאבדו תקווה. לא משנה כמה עברתם או כמה המסע היה מורכב וכלל בו מהמורות, הכוח בידיים שלכם", היא מסכמת. "מי יתן ובימים האלה ימי תשעה באב נזכה להתמלא באמונה ובאהבת חינם שקצת שכחנו בדרך".

תגיות:תשעה באבמגי טביבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה