חדשות בארץ

בדרך לנורמליזציה עם ישראל? התקדמות במגעים לעסקה בין ארה"ב וערב הסעודית

גורמים רשמיים בממשל ביידן הביעו אופטימיות זהירה באשר לשיחות המתקיימות בעיר ג'דה שבערב הסעודית: "יורש העצר בן סלמאן הביע נכונות להתקדם"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התקדמות חלה בסוף השבוע בשיחות שנערכו בין ארה"ב וערב הסעודית בנוגע לאפשרות של עסקה ביניהן, שתכלול גם נורמליזציה עם ישראל.

על פי הדיווח בעיתון ניו יורק טיימס, גורמים אמריקניים רשמיים השוהים בעיר ג'דה שבערב הסעודית, בהם ג'ייק סאליבן, היועץ האמריקני לביטחון לאומי, דיווחו בחשאי לעמיתיהם שהשיחות התנהלו בצורה טובה, ואף הביעו "אופטימיות זהירה" לכינון עסקה. עם זאת, לפי שעה אין פריצת דרך של ממש.

עוד דווח, כי בשיחות בין ארה"ב לסעודיה בסוגיית הנורמליזציה עם ישראל מעורב גם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, מה שמעיד על רצינות הכוונות. בשיחות דובר על פעולות משמעותיות שישראל תצטרך לנקוט לטובת הפלסטינים.

בנוסף, האמריקנים בדקו אם ראשי האופוזיציה בישראל יסכימו לחבור לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי למסד את היחסים עם ריאד. "קיים ספק גדול עד כמה הממשלה הימנית בישראל מסוגלת לאשר ויתורים לפלסטינים", נכתב בניו יורק טיימס.

גורמים רשמיים בישראל טוענים, כי אם בתחילה היה נדמה שהסעודים לא ידרשו מעשים דרמטיים בגזרה הפלסטינית, ניכר כעת שלא כך הדברים. לדבריהם, תנאי לכל הסכם נורמליזציה עם ישראל יחייב פעולות חד-משמעיות בשטח.

בממשל ביידן אופטימיים במיוחד בנוגע לסיכויי המשא ומתן להתקרבות ישראלית-סעודית, זאת על רקע ביקורו של ג'ייק סאליבן, היועץ האמריקני לביטחון לאומי, בחודש מאי האחרון, במהלכו הביע יורש העצר מוחמד בן סלמאן נכונות לקדם את העסקה.

תגיות:סעודיהארה"בנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה