חדשות בארץ

התגרות נוספת של החיזבאללה: מחבלים חצו את המכשול שהציב יוניפי"ל בגבול עם ישראל

כוחות צה"ל עקבו מקרוב אחר תנועת המחבלים. ראש הממשלה שר הביטחון קיימו דיון הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון. נתניהו: "לא מתרשמים מאיומי הבונקר של נסראללה"

(צילום: Ayal Margolin / Flash90)(צילום: Ayal Margolin / Flash90)
אא

מספר מחבלים, המשתייכים לארגון החיזבאללה הלבנוני, חצו היום (ראשון) את המכשול שהציב יוניפי"ל בגבול עם ישראל, סמוך לכפר ע'גר.

כתב הבית של ערוץ חיזבאללה טען כי אנשי הארגון השיעי נכנסו לשטח שלא דרך עליו אף לבנוני מאז 2006, כמחאה על כיבוש הכפר עג'ר מצד ישראל, וסגירת הכביש הלבנוני שבין הווזאני לבין הכפר אל-עבאסיה.

כוחות צה"ל עקבו מקרוב אחר תנועת המחבלים ולא נרשם עימות. עם זאת, גורמים ביטחוניים בישראל הדגישו כי מדובר בהתגרות נוספת של החיזבאללה, המנסה "לבחון" את ישראל.

בצפון השגרה הינה רגילה, ולא ניתנה שום הנחיה יוצאת דופן לתושבים ולרשויות. עם זאת, צה"ל תגבר היום כוחות במספר מוקדים לאורך הגבול הצפוני, וחיילים של יחידות מיוחדות הוצבו בצפון.

לאור המתיחות הביטחונית, ואיומי חסן נסראללה להתעמת עם ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט קיימו אחר הצהריים דיון הערכת מצב. בדיון השתתפו השר לעניינים אסטרטגים, הרמטכ״ל, ראש המוסד, ראש השב״כ, ראש המועצה לביטחון לאומי, ראש אגף המודיעין בצה"ל, ראש אגף המבצעים ועוד.

מלשכת נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה קיבל את המלצות ודרכי הפעולה שהציעו צה״ל ומערכת הביטחון". הבוקר, טרם ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה: "לא מתרשמים מאיומי הבונקר של נסראללה. ברגע האמת הוא ימצא אותנו עומדים יחד כתף אל כתף".

נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם תיעוד ובו נראים מחבלי חיזבאללה, כשהם רעולי פנים ולבושים במדים צבאיים, עורכים סיור לאורך גדר הגבול עם ישראל. מצה"ל נמסר לאחר אותו אירוע כי "במהלך פעילות שגרתית בשבוע שעבר, כוח צה"ל תיעד פעילי חיזבאללה שנעו בשטח לבנון בסמוך לגדר הגבול. הפעילים לא חצו את הקו כחול והיו במעקב מלא על ידי כוחותינו, במידה והיו חוצים הכוח היה פועל בהתאם. לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולתושבי הצפון".

תגיות:חיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה