חדשות בארץ

נתניהו: "לא תהיה מלחמת אזרחים, הדמוקרטיה הישראלית חזקה"

בריאיון ל-NBC, התייחס ראש הממשלה התייחס לדיון הצפוי בבג"ץ בעתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות: "עלינו לשמור על עקרון הפרדת הרשויות"

נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (בין שני לשלישי) לרשת NBC האמריקנית, והתייחס לדיון הצפוי בבג"ץ בעתירות לביטולו של חוק צמצום עילת הסבירות.

נתניהו הביע תקווה, כי בית המשפט העליון לא יפסול את החוק. הוא הדגיש, כי על בית המשפט "לכבד את חוקי היסוד – שהם הדבר הקרוב ביותר שיש לנו לחוקה". לדבריו, "עלינו לעקוב אחר שני כללים: אחד – הממשלה הישראלית מצייתת להחלטות העליון, ובו בזמן, העליון מכבד את חוקי היסוד – שהם הדבר הקרוב ביותר שיש לנו לחוקה. אני חושב שעלינו לשמר את שני העקרונות".

ראש הממשלה הוסיף והדגיש, כי "לא תהיה מלחמת אחים, הדמוקרטיה הישראלית תצא חזקה יותר".

לראשונה בתולדות המדינה, כל 15 שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה אסתר חיות יישבו בהרכב מלא, וידונו בעתירה המבקשת לפסול את חוק הסבירות. הדיון יתקיים ב-12 בספטמבר.

לקראת הדיון, בליכוד פרסמו אמש מסר לבג"ץ: "ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד. שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה. כל סטייה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות".

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:בנימין נתניהובג"ץעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה