חדשות בארץ

טלי גוטליב: "צר לי לאכזב אתכם שופטי בג"ץ, אתם לא מעל החוק"

חברת הכנסת קוראת שלא לכבד את פסיקת בג"ץ, אם יחליט לפסול את צמצום עילת הסבירות. מירב מיכאלי לא נותרה חייבת: "מנסים להלך אימים על שופטות ושופטי בג"ץ ולהפחיד אותם"

  • י"ד אב התשפ"ג
(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חברת הכנסת טלי גוטליב קוראת שלא לכבד את פסיקת בג"ץ, אם יחליט לפסול את צמצום עילת הסבירות. "אין לבג"ץ שום סמכות להתערב בחוקי יסוד. צר לי לאכזב אתכם שופטי בג"ץ, אתם ממש לא מעל החוק. פסק דין משולל סמכות הוא בטל מעיקרו", כתבה. "לכן, לא אכבד התערבות בחוקי יסוד".

כזכור, הלילה, ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להתחייב בריאיון שערך בארצות הברית כי יכבד את פסיקת בג"ץ. אתמול הודיע בית המשפט העליון כי ידון בחוק צמצום עילת הסבירות, לראשונה בהרכב מלא של 15 שופטים. הדיון יערך בעוד כחודש וחצי, ב-12 בספטמבר. בראשו תעמוד הנשיאה אסתר חיות.

כמה שעות אחרי הודעת העליון, בליכוד שלחו מסר לבג"ץ וטענו כי "אי כיבוד חוק יסוד פירושו פגיעה קשה בדמוקרטיה". ההודעה זכתה למתקפה מצד האופוזיציה, שם טוענים כי מדובר בהתנהלות בריונית. יאיר לפיד אמר: "רמז ברור ואלים, אתם על הכוונת שלנו". יו"ר העבודה מרב מיכאלי תקפה חזרה: "כמו חבורה של עבריינים במאפייה, הוציאו הודעה אנונימית, ללא חתימת חברי הכנסת, ומנסים להלך אימים על שופטות ושופטי בג"ץ ולהפחיד אותם לפני הדיון בעתירות נגד חוקי ההפיכה המשטרית".

תגיות:טלי גוטליבשופטי בג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה