חדשות בארץ

פרופ' אלבשן: "פסילת החוק בבג"ץ תוביל למהומה"  

פרופ' יובל אלבשן מוטרד מהתרחיש בו בג"ץ יפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות: "תהיה פה מהומה"

אלבשן (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)אלבשן (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אא

פרופ' יובל אלבשן, מיוזמי המתווה לפשרה בסוגיית הרפורמה המשפטית, התייחס הבוקר (שלישי) בראיון ל-103FM לרפורמה המשפטית ולדיון הצפוי בבג"ץ בעתירות הדורשות לבטל את החוק לצמצום עילת הסבירות: "מה שהעליון לא יפסוק, חייבים לכבד את זה. נקודה", הצהיר. "בעיניי, אין כזה דבר לא לכבד פסיקות, זה תחילת האנרכיה. מנגד, אם בג"ץ יפסול את החוק, תהיה פה מהומת אלוהים".

על החלטתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, לקיים את הדיון בסוגיה בהרכב מורחב של כל 15 השופטים, אמר אלבשן: "לא הייתה ברירה לנשיאה אלא להרחיב את ההרכב ולא הייתה ברירה לדחות את זה על הסף, בין בחירות שכולן רעות היא עשתה את הבחירה הכי נכונה בעיניי".

לדברי אלבשן, "העניין שצריך להסדיר הוא איך מונעים גם עריצות רוב וגם עריצות מיעוט. אין לנו לא חוק יסוד החקיקה ולא חוק יסוד השפיטה, ולכן זה טלאי על טלאי ואנחנו נקלעים בין משבר אחד לשני".

אלבשן ציין, כי "בית המשפט העליון בשנתיים האחרונות קבע שיש לו סמכות לדון ואפילו לבטל תיקון חוקתי שאינו חוקתי. אני מאלה שסבורים שיש פה בעיה אמיתית, ולכן נדרש חוק יסוד החקיקה שייתן לו סמכות. במילים אחרות, כשהוא יגדיר מה זה חוק יסוד בכנסת, אני מניח שהוא יגיד שאי אפשר יהיה לפסול חוקי יסוד".

באשר להמשך קידום הרפורמה המשפטית, הדגיש אלבשן את הצורך בפשרה: "גם ראש הממשלה אמר שהוא בעד הרפורמה, וכשהוא נכנס לאירוע הוא אמר שצריך פשרה. אנחנו רחוקים מאוד מקץ הדמוקרטיה".

תגיות:בג"ץיובל אלבשןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה