חדשות בארץ

באישור אמריקני: מערכת "קלע דוד" תימכר לפינלנד

הממשל האמריקני אישר את הסכם המכירה של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לצבא פינלנד. מאות טילי "תמוז" יסופקו לצבא פולין

ניסוי ב"קלע דוד", ארכיון (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)ניסוי ב"קלע דוד", ארכיון (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
אא

מחלקת המדינה בארה"ב הודיעה היום (ראשון) למשרד הביטחון בישראל, על החלטת ממשל ביידן לאשר את עסקת המכירה של מערכת "קלע דוד" לצבא פינלנד.

מכירת המערכת לצבא אחר הייתה טעונה אישור אמריקני, מאחר ומדובר בפיתוח משותף של ישראל והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים.

במסגרת העסקה ישראל תמכור לפינלנד מיירטים, משגרים ומכ"מים. בשיתוף פעולה בין התעשיות השותפות בישראל ובארה"ב, בהובלת חברות "רפאל' ו"רייתאון", תחובר מערכת ההגנה למערך השליטה והבקרה הפינית.

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי "אישור המכירה של מערכת 'קלע דוד', פיתוח משותף ישראלי-אמריקני, שניתן על ידי האמריקנים, הוא צעד משמעותי מאוד בדרך למימוש עסקה היסטורית בין ישראל לבין פינלנד. בזכות פיתוחים פורצי דרך כמו מערכת קלע דוד' שמפתחים טובי המוחות במערכת הביטחון, אנו מחזקים את קשרינו עם מדינות העולם, מבצרים את ביטחוננו ומעצימים את מעמדה של ישראל".

המערכת החדשה, שהוכנסה לפעילות מבצעית לראשונה במבצע "מגן וחץ", כשיירטה שני טילים בשמי מרכז הארץ, מיועדת ליירוט טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל"טים.

במקביל לעסקה זו, נודע כי חברת רפאל תספק לצבא פולין מאות טילי SPIKE LR, המכונים בישראל תמוז. שווי העסקה כ-100 מיליון דולרים והיא נחתמה בין משרד ההגנה של פולין, חברת רפאל והשותפה המקומית MESKO. ישראל כבר מכרה בעבר טילים מהסוג הזה, הפועלים נגד טנקים, לצבאות יוון ופינלנד.

על פי התקשורת הזרה, חלק מהטילים שהועברו לפולין נתרמו על ידה לצבא אוקראינה.

 

תגיות:קלע דודחברת רפאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה