חם ברשת

הזמר האמריקני האשים את היהודים במותו של יש"ו - ועורר סערה ברשת

זמר אפרו-אמריקני עורר סערה לאחר שטען כי היהודים הרגו את יש"ו. ומי לא סלח לו למרות ההתנצלות?

בעיגול: ג'יימי פוקס בעיגול: ג'יימי פוקס
אא

סערה בברנז'ה ההוליוודית לאחר שהזמר ג'יימי פוקס (או בשמו האמיתי אריק מרלון בישופ) פרסם פוסט עם כיתוב אנטישמי מובהק, והביא שחקנים, זמרים וסלב נוספים לצאת כנגדו, עד שהתנצל. 

אמנם היה זה כיתוב 'עמום' שלא משך מדי את העין, אך עבור המעריצים שלו ברשתות החברתיות - זה הספיק בכדי לעורר 'מהומה ויראלית'. "הם הרגו את הבחור הזה ישו... מה אתה חושב שיעשו לך?", כתב פוקס לצד פוסט שהגיב אליו. 

המילים הללו קיבלו משמעות חודרת הודות להאשטגים שפוקס צירף ליד המילים, שנשאו את צמדי המילים: חברים מזויפים, אהבה מזויפת. השחקנית ג'ניפר אניסטון, שגם היא סימנה בהתחלה 'לייק' לפוסט, מיהרה לפרסם התנצלות חד משמעית ולומר כי היא לא שונאת אף אחד, גם לא יהודים וכי עשתה לייק לפוסט כי הבינה את המשמעות שמאחורי ההשטאגים. 

לדבריה, פוקס ביקש דרך הדברים למתוח ביקורת על חבריו, שחלקם גם יהודים, על שלא תמכו בו בזמן סיבוך רפואי שהתמודד עמו באפריל האחרון, היה מאושפז בבית החולים ואף עבר שיקום. עם זאת, כשראה שהדברים גורמים להתלקחות רבתי, פוקס מחק את הפוסט והביע את התנצלותו העמוקה על הפגיעה ברגשות של הקהילה היהודית. 

רוב המגיבים ברשתות החברתיות - אפרו-אמריקנים בעצמם, טענו כי מי שהוא 'אפרו' הוא כבר מכיר את ההתבטאות הזו, שנהוגה בקרב הקהילה האפרו-אמריקנית. הנה תגובה אחת מני רבות שאמרו שההתנצלות לא הייתה צריכה להיות לכתחילה:

 

אך היו גם כמה שלא קיבלו את ההתנצלות:

ולסיום, הנה הפוסט המתנצל של פוקס:

 

תגיות:יהודיםגזענותהוליוודרשתות חברתיותשחקןפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה