חדשות בארץ

בימ"ש שחרר ממעצר את אלישע ירד: "חומר הראיות אינו ברף המינימלי הדרוש לעבירות המתה"

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי ירד ישוחרר למעצר בית. המשטרה הגישה ערר לבית המשפט העליון. הדיון בעניינו של יחיאל אינדור, החשוד בהמתה ומאושפז במצב קשה, ייערך מחר בהעדרו

אלישע ירד (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אלישע ירד (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(עדכון 20:33)

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל אחר הצהריים (שלישי) את הערר של אלישע ירד, אשר נעצר בחשד למעורבות בגרימת מותו של פלסטיני ביום שישי האחרון, בתקרית ליד הכפר בורקה. ירד, החשוד בשיבוש חקירה, ישוחרר למעצר בית. המשטרה הודיעה בערב כי בכוונתה להגיש בקשת רשות ערעור לבימ"ש העליון כנגד החלטת בימ"ש המחוזי.

בנוגע לחשוד השני בתקרית הירי, יחיאל אינדור, אשר מאושפז במצב קשה לאחר שהותקף על ידי פלסטינים, בית המשפט השלום בירושלים ידון מחר בהארכת מעצרו. שופטת בית המשפט המחוזי התייחסה לאינדור בדיון היום, והורתה לאשר להוריו ולאחיו להגיע לבית החולים כדי לסייע לו ולסעוד אותו.

במהלך דיונו של ירד ניסה בית המשפט להבין מדוע יש צורך בהארכת מעצר. המשטרה ציינה כי יש חשש לשיבוש ויש צורך לחקור אנשים נוספים. לאחר שעיינה בחומר החקירה שהוצג בפניה ובפעולות שבוצעו עד כה על ידי החוקרים, קבעה השופטת תמר בר-אשר כי "חומר הראיות אינו ברף המינימלי הדרוש לעבירות המתה". אי לכך קבע כי ירד ישהה במעצר בית מלא למשך שמונה ימים.

לאחר שהמשטרה הודיעה כי תערער על ההחלטה לשחרר את ירד מסר אחד מפרקליטיו, עו"ד אביחי חג'בי כי "ההחלטה להגיש בקשת רשות ערעור הזויה. היא מוכיחה כי היחידה החוקרת לא מוכנה לקבל את הקונספציה כי ירד והמתיישבים הנוספים הותקפו באופן ברוטאלי".

נזכיר כי לפי גרסת המתיישבים אינדור הותקף קשות על ידי פלסטינים. בעדותו הראשונית, למרות מצבו הרפואי, טען כי נאלץ לירות לצורך הגנה עצמית.

משטרת מחוז ש"י עצרה אתמול חמישה פלסטינים, אב וארבעה מבניו, החשודים בתקיפתו של אינדור.

 

תגיות:בית משפטמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה