חדשות בארץ

הערעור נדחה: בית המשפט העליון קבע כי אלישע ירד יישאר במעצר

המשטרה ערערה על ההחלטה של בית המשפט המחוזי לשחררו למעצר בית. שופטי העליון קבעו כי ירד יישאר במעצר עד לדיון בעניינו, שיתקיים היום בצהריים בבית משפט השלום בירושלים

אלישע ירד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אלישע ירד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בית המשפט העליון קיבל היום (רביעי) את הערר שהגישה המשטרה, על ההחלטה מאתמול של בית המשפט המחוזי בירושלים, לשחרר ממעצר את אלישע ירד. השופטים קבעו כי ירד יישאר במעצר עד לדיון נוסף בעניינו שנקבע להיום בצהריים בבית משפט השלום בירושלים.

בדיון שמעו השופטים את נציגי המשטרה והשב"כ, ללא נוכחות הסניגורים שהתבקשו לצאת מהאולם, לאחר שהמשטרה טענה כי מדובר בחומר חסוי. לאחר מכן הסניגור ביקש לשחרר את ירד, בין היתר מאחר ואין חשש, לטענתו, לשיבוש חקירה.

לאחר הדיון אמר עו"ד אביחי חג'בי, סניגורו של ירד: "היום בפני בית המשפט העליון הניחה פרקליטות המדינה חומר מודיעיני מטעם שירות הביטחון הכללי. החומר הזה לא יכול לשמש או לקשור את אלישע ירד ואת האחרים לביצוע העבירות המיוחסות להם. בית המשפט העליון גם אמר שהתיק יושב לבית המשפט השלום, תוך שבית המשפט השלום יעשה בחכמה האם לשחרר את אלישע ירד או לא. אני בטוח שהמסמכים שהוצגו על ידי השב"כ הם מסמכי צבע שצובעים את אלישע ירד בצבעים עזים, ואין להם משמעות להליך הפלילי. אבל אני סבור שבית המשפט השלום היום יכבד את בית המשפט המחוזי ויותיר אותה באופן שאלישע ירד ישוחרר למעצר בית".

אתמול קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את הערר של ירד, אשר נעצר בחשד למעורבות בגרימת מותו של פלסטיני ביום שישי האחרון, בתקרית ליד הכפר בורקה. בערר נקבע כי ירד, החשוד בשיבוש חקירה, ישוחרר למעצר בית. אלא שהמשטרה הודיעה אתמול בערב כי החליטה להגיש בקשת רשות ערעור לבימ"ש העליון ובעקבות כך ירד נותר עצור.

בנוגע לחשוד השני בתקרית הירי, יחיאל אינדור, אשר מאושפז במצב קשה לאחר שהותקף על ידי פלסטינים, בית המשפט השלום בירושלים ידון היום בהארכת מעצרו. המשטרה מייחסת לאינדור עבירת רצח וסניגוריו טוענים להגנה עצמית.

תגיות:משטרהבית המשפט העליון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה