חדשות בארץ

"יוצאים לעבודה עם מטאטא": תופעה - תנים מטילים אימה על תושבי צפון ת"א

אחרי שחזירי הבר השתלטו על חיפה, תל אביב מרגישה מאוימת בגלל התנים, שנכנסים לחצרות הבתים. תושבת תל אביב: "נשים מבוגרות נפלו כמה פעמים מבהלה". מה אומרים בעיריית תל אביב?

  • כ"ב אב התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

אחרי שחזירי הבר השתלטו על העיר חיפה, כעת התנים משתלטים על עיר מרכזית בישראל: תל אביב. הם מגיעים לחצרות הבתים ולעתים גם גורמים לפאניקה מסוימת בציבור.

לאחרונה מדווחים יותר תושבי תל אביב על התרחבות התופעה. ליאת, תושבת צפון תל אביב, סיפרה לחדשות 12: "אני יוצאת לעבודה עם מקל מטאטא ובקבוקי בירה ריקים מהפחד שהיא תתקוף אותי. נשים מבוגרות נפלו כמה פעמים מבהלה כשנתקלו בה ובחברי הלהקה שלה בשכונה".

לטענתה, לפני מספר ימים נעמדה תנה מולה ברחוב וחשפה שיניים. היא הבחינה כי היא מדממת ונבהלה. "היא כנראה חשה מאוימת אבל זה היה נורא מפחיד. פחדתי שהיא תתקוף את הכלב שלי ואותי. פחדנו שיש לה כלבת", סיפרה. "אני ממש מיואשת מהמצב, זה מנהל אותי ואת היומיום שלי. אני כבר מכירה את כל העובדים במוקד 106 של העיריה, הם כבר לא יודעים מה להגיד לי".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "ראשית נציין כי על פי החוק להגנת חיות הבר, הטיפול בחיות בר כדוגמת תנים הינו באחריות ובסמכות פקחי רשות הטבע והגנים ורק הם רשאים ללכוד, להעביר למקום אחר ובמקרה הצורך אף להמית. ככלל - רשות הטבע והגנים אוסרת כל פעולה להעברת תנים למקומות אחרים.

"עיריית תל אביב-יפו מצידה מסייעת בפעולות של פיזור פיתיונות בהן חיסונים נגד מחלת הכלבת, איסוף כל פגר של תן שמועבר לנתיחה שלאחר המוות לוודא שלא היה נגוע בכלבת (כמאה תנים נבדקים בשנה), ביצוע הסברה לתושבים להימנע מהאכלת התנים, סיוע בגיזום מסיבי של צמחיה ואטימת מחילות בכתובות בהן מדווחים על המלטת תנים ווכן העברת פניות תושבים על המלטות באזורים אלה למוקד רשות הטבע והגנים".

מרשות הטבע והגנים נמסר: "תופעת שוטטות חיות בר כגון תנים ביישובים נובעת מחיפוש אחר מזון זמין שמקורו באדם. רשות הטבע והגנים, כאמונה על יישום חוק הגנת חיית הבר, מספקת הנחיות מקצועיות לרשויות המקומיות כיצד לצמצם תופעה זו בין היתר באמצעות שיפור רמת הסניטציה בשטחי היישוב ומניעת גישה לפסולת ומזון לחיות הבר. לא התקבלה פניה חדשה בנושא. במקרים בהם תושבים נתקלים בחיית בר בשטחי יישוב יש לשמור על מרחק ממנה, לא לפגוע בה, להטרידה או להאכיל אותה. מומלץ לדווח על כך למוקד העירוני על מנת שיוכל לתכלל את הנושא ובמידת הצורך לפנות לרשות הטבע והגנים לקבלת הנחיות כיצד לפעול לצמצום התופעה".

תגיות:תל אביבתנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה