חדשות בארץ

מורה הורשע ברכישת בנזין להכנת בקבוקי תבערה: הורחק לצמיתות ממערכת החינוך

תושב מזרח ירושלים סיים לרצות עונש מאסר לאחר שהורשע ברכישת החומר הדליק עבור מחבלים, שביקשו לפגוע בכוחות הביטחון. בית הדין למשמעת של עובדי המדינה: "חתר תחת שלטון החוק"

הכנת בקבוקי תבערה (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)הכנת בקבוקי תבערה (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
אא

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה אסר על מורה תושב מזרח ירושלים מלעסוק לצמיתות בהוראה. המורה ריצה עונש מאסר, לאחר שהורשע בעבירה של רכישת בנזין בזמן מבצע "שומר החומות", לשם הכנת בקבוקי תבערה שיושלכו לעבר כוחות הביטחון. כך דווח היום (שני) באתר .YNET

מוראד עטיה (26), ששימש כמורה לערבית במערכת החינוך, נשפט בבית משפט השלום בירושלים בעקבות חקירה שנפתחה נגדו. זו העלתה כי במהלך מבצע שומר חומות, עטיה העביר כספים לתושבי השכונה, שחלקם זוהו על ידי גורמי הביטחון כפעילי טרור, ואשר השתתפו בהתפרעויות. בכספים אלו רכשו אותם פעילים זיקוקים. כמו כן, רכש עטיה בנזין להכנת בקבוקי תבערה, שנועדו לפגוע באנשי כוחות הביטחון.

עטיה הורשע בעבירות של קשירת קשר לפשע, סיוע להתפרעות ולמעשי פזיזות ורשלנות. הוא נידון לשנת מאסר, אותה סיים לרצות לאחרונה.

בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה קבע כי מעשיו של עטיה, שעובד כיום כמורה במערכת החינוך הפלסטינית ברמאללה, "כוונו כלפי יהודים, וחתרו תחת ריבונותה של המדינה, שלטון החוק ושלום אזרחיה".

בדיון בהליך המשמעתי טענה נציבות שירות המדינה כי "קשה לקבל מצב בו עובד מדינה, מורה האמון על חינוך התלמידים, יבצע פעולות טרור שמטרתן אחת - פגיעה במוסדות השלטון של המדינה".

תגיות:בית משפטטרורמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה