חדשות בארץ

"עלילת דם אנטישמית": שיקלי נגד אוניברסיטת פרינסטון

קורס באוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב כולל תכני לימוד בהם נטען כי "צה"ל מטיל מום מכוון בפלסטינים". שר התפוצות עמיחי שיקלי פנה לראשי האוניברסיטה, ודרש להסיר את תכני הלימוד: "האשמה הזויה ושקרית זו אינה אלא עלילת דם אנטישמית של ימינו"

עמיחי שיקלי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)עמיחי שיקלי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

שר התפוצות עמיחי שיקלי פנה היום (שני) לראשי אוניברסיטת פרינסטון שבניו ג'רזי בדרישה להסיר מתוכנית הלימודים ספר הנלמד בקורס במדעי הרוח, ובו תכנים המאשימים את צה"ל בהטלת "מום מכוון בפלסטינים". כך דווח באתר YNET.

שיקלי, המשמש גם כשר למאבק באנטישמיות, כתב לנשיא האוניברסיטה, פרופ' כריסטופר אייסגרובר: "אני כותב לך כשר שאחראי להילחם בהסתה ובקנאות נגד העם היהודי ומדינת ישראל. יש חשיבות עליונה עבורי להגיע אליכם כדי להביע את הגינוי העמוק והחרדה שלי על הכללת הספר 'הזכות להטיל מום: חולשה, יכולת, מוגבלות', שכתבה פרופ' ג'סביר פואר".

בספר מפורט כיצד ישראל "החליפה את 'הזכות להרוג' עם 'הזכות להטיל מום' בפלסטינים", ונטען כי צה"ל "פוגע בכוונה בפלסטינים למטרות רווח וכדי לגרום להם לגסוס ביותר סבל/ הנוהל ההומניטרי למראית עין של מניעת מוות וירי על מנת לפצוע אינו נובע מרצון למזער את מספר ההרוגים - אלא משאיפה לשמור על האוכלוסייה הפלסטינית חלשה, ועם זאת עדיין בחיים במטרה לשלוט בה".

כותבת הספר, פרופסור ג'סביר פואר, האשימה באופן קבוע את ישראל בטיהור אתני של פלסטינים במהלך הופעותיה מול סטודנטים ברחבי המדינה. היא גם הצדיקה את הטענה שלפיה צה"ל "סוחר באיברי ילדים פלסטינים לצורך מחקר מדעי".

שיקלי הוסיף במכתבו להנהלת אוניברסיטת פרינסטון כי "היה מזעזע לראות שהספר הזה כולל רמיזות מפורשות שישראל משתמשת באסטרטגיה מכוונת של הטלת מום בפלסטינים. האשמה הזויה ושקרית זו אינה אלא עלילת דם אנטישמית של ימינו. יצוין כי הכללת תעמולה אנטישמית כזו כחלק מקורס רשמי שיילמד בפרינסטון אינה מקדמת בשום צורה את הרעיון של דיון אקדמי פתוח או את חופש הביטוי בקמפוס, וגם אינה כוללת כל ערך חינוכי. במקום זאת, היא תורמת לאווירה עוינת ומפלגת נגד יהודים וישראלים שלומדים באוניברסיטה שלך, כמו גם נגד הקהילה היהודית".

"כמו כן, אנחנו ממליצים לאוניברסיטה לבצע סקירה יסודית של החומרים האקדמיים הנלמדים בקורס ספציפי זה, כמו גם בקורסים אחרים, כדי להבטיח שהם עולים בקנה אחד עם עקרונות היושרה האקדמית והם נקיים מכל צורה של אפליה, לרבות אנטישמיות. אני מצפה לתגובתך", חתם שיקלי את המכתב.

גם רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, פרסם הודעות גינוי לפרינסטון בה נכתב: "האוניברסיטה לא רק מאשרת דברי שטנה, אלא מייסדת קרקע פורייה לדור חדש של מובילי דעה אנטישמיים. אני קורא לאוניברסיטה לבטל את הקורס המדובר לאלתר, לפטר את הפרופסור שלה ולפרסם התנצלות פומבית לסטודנטים שלה, לקהילה הישראלית העולמית וליהודים בכל העולם".

תגיות:עמיחי שיקליאנטישמיותפרינסטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה