חדשות בארץ

אסון בצה"ל: חייל התמוטט ומת במהלך אימון זחילה

המשטרה הצבאית חוקרת את נסיבות מותו של לוחם ביחידת ההנדסה, רב"ט הלל נחמיה אופן. החשד: התייבשות או מכת חום. אביו: "הלל הלך להנדסה קרבית כדי להגיע ליחידת יהל״ם, שם השקיע את כל הנשמה שלו"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(עדכון: 19:52)

לוחם יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה התמוטט הבוקר (שני) במהלך אימון זחילה בבסיס במרכז הארץ. מותו נקבע בשטח. צה"ל התיר לפרסום את שמו של החייל - רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, בן 20 מכרמי צור. החייל יובא למנוחות מחר.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. לפי החשד הראשוני, אופן מת כתוצאה מהתייבשות או ממכת חום.

המקרה אירע בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר. מצה"ל נמסר כי הלוחם טופל על ידי גורמי רפואה בשטח ומותו נקבע לאחר מאמצי החייאה. הודעה נמסרה למשפחתו. בסיום החקירה של המשטרה הצבאית יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

נציין כי בימים האחרונים הופץ בצה"ל מסמך, שהטיל הגבלות על האימונים והפעילות בשל מזג האוויר הקיצוני. בעקבות האירוע הנחה מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, על עוצר אימונים שיימשך עד יום רביעי.

גורמים בצה"ל ציינו כי האימון שבמהלכו התמוטט החייל התבצע בהתאם לפקודות ולהנחיות בקשר לעומס החום.

בועז אופן, אביו של הלל, אמר ל״ישראל היום״ כי: ״הלל גאון ותמים עם טוב לב. הכל ביחד בענווה ובמאור פנים. אדם מיוחד שקם באור ראשון כדי להרגיש את השקט. הוא אהב להגות, אהב את הפשטות. אבידה גדולה מאוד. יש לו שישה אחים, שני אחים וארבע אחיות. הוא למד בישיבת מקור חיים בכפר עציון, ולאחר מכן הלך ללמוד במטיבתא בכרמיאל".

האב סיפר גם הכוונות שהיו לבנ בנוגע לצה"ל "הוא רצה להתגייס לחיל האוויר ובמיונים האחרונים הוא לא התקבל. הלל הלך להנדסה קרבית כדי להגיע ליחידת יהל״ם, שם השקיע את כל הנשמה שלו. הוא היה בשבוע הכי אינטנסיבי בהכשרה שלו בטירונות יחידה. אנחנו לא יודעים על המקרה. אמורים לעדכן אותנו״.

תגיות:צה"לאימון צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה