חדשות בארץ

מכת הפרוטקשן בנגב: קבלנים הבונים עבור צה"ל נסחטו על ידי בדואים

שני תושבי הפזורה נעצרו על ידי המשטרה בחשד שסחטו קבלנים הבונים את כביש הגישה לקריית המודיעין בדרום. כתב אישום הוגש נגדם לבימ"ש המחוזי בבאר שבע

בית המשפט בבאר שבע (צילום: Nati Shohat/Flash90)בית המשפט בבאר שבע (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני), לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד ג'אבר אבו כף (31) וזיאד אבו כף (21), תושבי הכפר אום בטין שבנגב. השניים נעצרו על ידי המשטרה לאחר שסחטו באיומים קבלנים, המנהלים את הפרויקט לבניית כביש הגישה לקריית המודיעין של צה"ל בדרום.

מכתב האישום עולה כי חברת נתיבי ישראל החלה לפעול להרחבת כביש 60 ובניית מחלף, לשם חיבור הכביש לקריית המודיעין של צה"ל, שעתידה להיבנות באזור. לצורך הפרויקט, הוקם בשטח אתר עבודות בו עבדו קבלנים שונים ומפעילי ציוד מכאני הנדסי.

לפני כשבועיים פנה ג'אבר אבן כף אל מנהל העבודה באתר וביקש ממנו להעביר את השמירה לידיו, כאשר נענה כי כבר יש שומר, איים ג'אבר וטען: "אתה עובד באדמה שלי, אם לא תיתן לי שמירה אתה לא תעבוד" ועזב את האתר.

למחרת הגיע ג'אבר למקום בשנית וציין בפני מנהל העבודה: "תגיד לבעל הבית שלך שאם הוא לא ייתן לי את השמירה אני עוצר לכם את העבודה". יום אחרי, התקשר ג'אבר אל מנהל העבודה ואיים עליו שאם תוך מספר שעות השמירה על האתר לא תועבר אליו, הוא יעצור את העבודה. מנהל העבודה עדכן את הקבלן האחראי על הפרויקט, שבתגובה השיב לו שיפנה למשטרה, דבר שלא נעשה.

במשך מספר ימים המשיך ג'אבר לאיים על הקבלנים ואף הצליח בכמה מקרים לעצור אתה עבודות לאחר שהקבלנים חששו שהציוד ייהרס או העודדים יפגעו. לאחד הקבלנים אמר ג'אבר: "אם תיפנה למשטרה יפגעו בך".

תגיות:בית משפטמשטרהסחיטה באיומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה