חדשות בארץ

נגנבו אלפי ליטרים של סולר ששימשו כגיבוי להפעלת מערכת ההגנה בעוטף

כנופיית פורצים מהדרום נתפסה על ידי המשטרה בעקבות תלונה על פריצה לבסיס צה"ל. בכתב האישום שהוגש נגדם נטען כי "ביצעו מעשים עם פוטנציאל לפגיעה בביטחון המדינה"

קרדיט: משטרת ישראלקרדיט: משטרת ישראל
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בבאר שבע, כתב אישום נגד עלי אבו סביליה (37) מהיישוב תלול ועטאף אבו סביליה (35) משבט אעצם, שפרצו למתקן צבאי בעוטף עזה וגנבו אלפי ליטרים של סולר.

החקירה נגד השניים נפתחה בעקבות תלונה מצד צה"ל על פריצה לבסיס "מפלסים". בתלונה נטען כי הסולר שנגנב אמור לשמש את מערכות הגיבוי של מערכת החשמל, המשרת את מערכות איסוף המידע של צה"ל. מתקן "מפלסים" משמש כחלק ממעטפת ההגנה באזור גדר המערכת בעזה.

הנאשמים הגיעו לפני כחודש למקום, חתכו את גדר המתקן עם קאטר, נכנסו למתקן ושאבו למכלים שהביאו עמם כ-2,000 ליטר סולר, המיועד לגנרטור לשעת חירום. כעבור כמה ימים ביצעו פריצה דומה אך לא גנבו דבר.

לפני כשבועיים חזרו למתקן בפעם שלישית ובמשך כ 20 דקות שאבו סולר למכלים שהביאו עמם. סמוך לאחר הגעתם, התגלו מעשיהם על ידי צה"ל, אך הנאשמים הספיקו לסיים לשאוב את הסולר ועזבו את המקום ברכבם.

שני קציני צה"ל, שקיבלו דיווח על מעשיהם של הפורצים, נסעו לכיוונם של הנאשמים אולם הם הצליחו לברוח. כשעתיים לאחר האירוע אותרו על ידי המשטרה ונעצרו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, שהוגשה במקביל לכתב האישום, ציינה התביעה כי "המשיבים ביצעו מעשים עם פוטנציאל לנזק רב ולפגיעה בביטחון המדינה".

לנאשמים מיוחסות עבירות של כניסה למקום צבאי, פגיעה ברכוש, גניבה בנסיבות מיוחדות ולעאטף גם יוחסה עבירה של החזקת סכין, לאחר שבעת מעצרו נתפסה סכין בכליו.

תגיות:צה"לכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה