חדשות בארץ

ארה"ב: סנקציות על ארגון סביבתי לבנוני התומך בחיזבאללה

מחלקת האוצר של ממשל ביידן הודיעה כי ארגון "ירוק ללא גבולות" הלבנוני סיפק "תמיכה וכיסוי לפעולות חיזבאללה", בעיקר לאורך הגבול עם ישראל. מחסנים שהארגון הפעיל שימשו כמצבורי נשק

גבול ישראל לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)גבול ישראל לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

מחלקת האוצר בממשל ביידן הודיעה על הטלת סנקציות נגד הארגון הלבנוני "ירוק ללא גבולות", ומנהלו חאג’ זהיר נחלה, בשל תמיכתו בחיזבאללה. כך דווח היום (חמישי) בסוכנויות הידיעות בארה"ב.

צה"ל התריע כבר לפני כחמש שנים כי המתקנים והפעילות של הארגון הלבנוני, בקרבת הגבול עם ישראל, משמשים כיסוי לפעילות אנשי חיזבאללה. פעילות זו מתבצעת במסווה של פעילות אזרחית.

עמותת "ירוק ללא גבולות", הוקם בשנת 2013 במטרה לכאורה להגן על הסביבה בלבנון, לרבות פעילות ייעור מחדש. למעשה הוא שימש כיסוי לפעילות של חיזבאללה בדרום לבנון, לאורך הגבול עם ישראל.

בהודעת מחלקת האוצר האמריקני נמסר כי "לארגון יש אתרים המנוהלים על ידי חבריו בעשרות נקודות. אתרים אלו משמשים כיסוי למחסנים ומנהרות תת-קרקעיות, בהן מאחסן חיזבאללה תחמושת ובנוסף משמש כאתר ניסוי ואימון בכלי נשק. הארגון פועל בפומבי במסווה של אקטיביזם סביבתי".

"ארה"ב דוחה את המאמצים הציניים של חיזבאללה להסוות את פעילויות הטרור שלו בסביבתיות שקרית", אמר תת שר האוצר לטרור ומודיעין פיננסי, בריאן נלסון. "נמשיך לתמוך בקבוצות החברה האזרחית הלבנונית הרבות המגנות על הסביבה הטבעית הייחודית והרגישה של לבנון, תוך רדיפה בלתי פוסקת של ארגון חיזבאללה ורשתות התמיכה שלו".

הטלת הסנקציות נועדה למנוע ולעצור כל תמיכה מהותית בפיגועים בלבנון, בישראל וברחבי העולם. "ארה"ב מחויבת לפעול לשלילת מימון ומשאבים של רשתות טרור, ואנו נמשיך להתמודד עם האיומים הנשקפים מהרשתות הללו, הן מקומיות והן בינלאומיות", נאמר בהודעת מחלקת האוצר.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, בירך על הטלת הסנקציות: "אני מברך על ההחלטה ודורש שמועצת הביטחון של האו"ם תפעל כעת בהתאם לראיות בשטח, תכריז גם כן על 'ירוק ללא גבולות' כזרוע של חיזבאללה ותדרוש את הסרתם המיידית של המתחמים הצבאיים שהקים חיזבאללה לאורך הקו הכחול, במסווה של 'ירוק ללא גבולות'".

תגיות:חיזבאללהממשל ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה