שבת

"נראיתי דתי ואנשים לקחו ממני דוגמה והתחזקו, אבל לא שמרתי שבת. זה היה סוריאליסטי"

השבת הראשונה שלי | "החזות שלי כבר השתנתה ונראתי אדם דתי, ניהלתי אורח חיים דתי ובסביבה אפילו לקחו ממני דוגמה והתחזקו. 'אז מה קורה עם שמירת שבת מלאה?!', אמרתי לעצמי. זה היה מראה סוריאליסטי"

(רקע: shutterstock)(רקע: shutterstock)
אא

שמי עילאי לוי, בן 27 מקריית שמונה. במקצועי אני איש חינוך, המשלב בעלי מוגבלויות בבסיס צה״ל בצפון.

התחלתי את תהליך ההתחזקות שלי בדת לפני 4 שנים, בהשראת סבא שלי, שלמה לוי זצ״ל, שהיה פייטן נעים זמירות ישראל בבית הכנסת ״מגן אברהם״ בעיר.

מאותו רגע שקיבלתי הארה, התחלתי להיכנס לעומק הדת ולקבל על עצמי דברים, לאט ובטוח. כל פעם לקחתי על עצמי משהו אחר, בהדרגה, שלב אחר שלב.

לאחר תקופה בה הלכתי לשיעורי תורה, שמרתי הלכות וכשרות, לקחתי קבלות, התפללתי והנחתי תפילין – הגיעו גם הסממנים החיצוניים: כיפה וציצית קטן, ברוך השם.

אך למרות כל מה שהשגתי ועשיתי, הבנתי שבלי לשמור שבת מלאה כמו שצריך – מבחינתי לא עשיתי כלום, כי השבת היא מקור הברכה והיא האות בינינו לבין בורא עולם. ידעתי שזה יהיה האתגר האחרון שייתן את החותמת הרשמית שחזרתי בתשובה מלאה.

החזות שלי כבר השתנתה ונראתי אדם דתי, ניהלתי אורח חיים דתי ובסביבה אפילו לקחו ממני דוגמה והתחזקו. "אז מה קורה עם שמירת שבת מלאה?!", אמרתי לעצמי. זה היה מראה סוריאליסטי.

התחלתי בכל פעם להוריד משהו שאסור לעשות בשבת, ולאחר השתדלויות והמון תפילות – הצלחתי לעשות את זה ולשמור שבת מלאה כהלכתה! לא אשכח את השבת הראשונה הזו. התמלאתי בגאווה אישית. זה היה מבחינתי וי גדול, אור גדול בנשמה. המשפחה האמינה בי לכל אורך הדרך, הדת תמיד הייתה קיימת אצלנו.

בראייה לאחור, התהליך השקול שעברתי עם עצמי, יחד עם הידע שצברתי בדת במשך השנים – זה מה שהביא אותי לתוצאה המיוחלת.

כיום אני מצפה לשבת בקוצר רוח. השבת היא הכול בשבילי. היא מלווה אותי לאורך כל השבוע, ואני מתכונן אליה כבר מיום רביעי. בית הכנסת, הקדושה, העלייה לתורה, האוכל והריחות. כמו שאומרים, שבת זה 1 חלקי 60 מגן עדן, תרתי משמע.

כיום אני מייחל בעזרת השם לזכות לזיווג ולהקים בית נאמן בישראל, ולשמור את השבת הנפלאה יחד עם זיווגי.

מה הקשר בין שמירת השבת לברכה בכסף? מהו ההסבר לרלוונטיות של הלכות שבת גם לימינו, ומה עונים למי שחש שעל אף רצונו – קשה לו להתחזק בשמירת השבת? הרב זמיר כהן בהרצאתו המרתקת והתמציתית עם כל התשובות:

 

מה יש בנרות השבת שמשרה כל כך רוגע, ואיך הפכו לאחד הסמלים המובהקים של האישה ביהדות? עודד הרוש בפינה קצרה "יש לי מושג", והפעם – כל הפרטים שחשוב לדעת על הדלקת נרות שבת:

***

רוצים גם אתם לזכות את הרבים, ולחזק בשמירת שבת? נשמח שתשתפו את הרבים: מה גרם לכם לשמור שבת בפעם הראשונה? מה היה הדבר שהביא אתכם, לראשונה בחייכם, לשמור את השבת?

מומלץ לספר בתחילה מעט על עצמכם (לא חובה) – שמכם, גיל, אזור מגורים, מצב משפחתי, מקצוע. כמו כן, נשמח שתרחיבו ותספרו מהי השבת עבורכם כיום.

תוכלו לכתוב לנו את השיתוף שלכם (ואם תרצו ניתן לצרף תמונה שלכם), או לשלוח סרטון קצר שלכם (יש לדאוג לאיכות צילום ושמע גבוהים), ונפרסם בהתאם לשיקול המערכת.

את השיתופים יש להעביר למייל: shuli@htv.co.il

תגיות:התחזקותשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה