חדשות בארץ

הפיגוע בחווארה: גורמי הביטחון מעריכים כי המחבל ייתפס בהקדם

צה"ל, בהכוונת השב"כ, ממשיך במצוד לאיתור ומעצר המחבל שרצח את שי-סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר. מבוקשים נעצרו ברחבי יו"ש. בצה"ל קוראים לישראלים: לא להיכנס לכפרים פלסטינים

סריקות לאחר הפיגוע (צילום: Flash90)סריקות לאחר הפיגוע (צילום: Flash90)
אא

כוחות הביטחון ממשיכים היום (ראשון) במצוד הנרחב אחר המחבל שביצע את הפיגוע אתמול בחווארה, בו נרצחו תושבי אשדוד, שי-סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר הי"ד. ההערכה בקרב גורמי הביטחון היא שהמחבל יילכד בהקדם, מאחר וישנה "התקדמות" בפעילות המודיעינית והמבצעית.

במהלך הלילה נכנסו כוחות הביטחון לכפר עקרבה, דרומית לשכם, ביצעו מעצרים והחרימו מצלמות אבטחה. זהו האזור שבו מתמקד כעת המצוד אחר המחבל, שלפי ההערכות מסתתר באזור שכם.

בסריקות השתתפו בין השאר לוחמים מיחידת דובדבן, גדוד האיסוף 636, סיירת גבעתי ויחידת "מרעול" המתמחה באיתור עקבות. הכוחות פעלו גם בתוך הכפרים הסמוכים, עוריף ועווארתא.

מאות לוחמים השתתפו במצוד, וכלי טיס סרקו מהאוויר את מטעי הזיתים הסמוכים לזירת הפיגוע. נוסף לחיפושים, הבעלים של מכון השטיפה וכמה מהעובדים במקום עוכבו לחקירה, בחשד שדיווחו למחבל על הימצאותם של יהודים במוסך.

גורמים בצה"ל ציינו כי בעקבות העלייה במספר הפיגועים ביו"ש, עם דגש על הגזרה בה נרצחו אתמול האב ובנו, ירדה כמות הישראלים שעוצרים לקניות בחווארה. עם זאת, ישראלים רבים הנוסעים על ציר זה חייבים לעבור דרך חווארה, ולרוב גם עוצרים בחנויות ובבתי עסק שנמצאים ממש על ציר הנסיעה.

על רקע הפיגוע הזהירו אתמול בצה"ל, שלמרות שאין איסור חוקי, יש סכנה בהגעה למקומות כאלה בשטחי יהודה ושומרון. גורמי הביטחון קראו לישראלים: "הימנעו מלהיכנס לכפרים פלסטינים או לעצור בהם".

בתוך כך, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה ברחבי יהודה ושומרון והמשיכו בביצוע מעצרים של מבוקשים. בכפר ביתות זיהו הכוחות רכב חשוד שנסע לעברם ובו איתרו נשק מאולתר וכדורים. בעיר חברון נעצר מבוקש והלוחמים החרימו סכין. במהלך פעילות יזומה בעיר טול כרם, חשודים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוח, שהגיב בירי לעברם, זוהתה פגיעה.

אמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

תגיות:צה"לפיגוע בחווארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה