חדשות בארץ

הקבינט הביטחוני התכנס: גורמי הביטחון בעד פעילות מבצעית רחבה נגד הטרור

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את הקבינט לדיון בעקבות גל הפיגועים. קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם

פעילות צה"ל ביו"ש (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)פעילות צה"ל ביו"ש (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(עדכון: 16:48)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) את הקבינט הביטחוני לדיון שהתמקד בגל הפיגועים.

בתום ישיבה של כשלוש שעות מסרה לשכת ראש הממשלה כי "הקבינט קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם, והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון. הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור, למען ביטחון אזרחי ישראל".

חלק מהשרים תמכו בדיון בפעולה צבאית רחבה. גורמים במערכת הביטחון ציינו כי, ללא קשר לעמדת השרים, הם בוחנים את האפשרות לנקוט "צעדים ישירים" גם נגד גורמים שמכווינים פיגועי טרור. הכוונה בין היתר לחמאס בעזה ולרשות הפלסטינית.

לצד פעולות ננגד הטרור הועלתה הצעה של השר לביטחון לאומי, איתרמ בן גביר, להקשות על תנאי הכליאה של המחבלים בתי הכלא בישראל. בין היתר על ידי איסור החזקת מכשירי טלויזיה בתאים וביטול השיוך הארגוני, כך שאסירים מכל ארגון לא יהיו ביחד באותו התא.

לטענת גורמים במערכת הביטחון הצעה זו עלולה להוביל להחרמת העימות מול הפלגים הפלסטינים ולכן במערכת הביטחון הביעו התנגדות.

הצעה נוספת שהועלתה בדיון היא הצבת מחסומים בכבישי יו"ש וחזרה לסגרים וכתרים על כפרים וערים פלסטיניות. 

נזכיר כי כוחות צה"ל ממשיכים במצוד לאיתור ומעצר המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה בשבת, בו נרצחו שני ישראלים. זאת לצד מעצר מבוקשים ברחבי יו"ש. עם זאת, ישנם גורמים במערכת הביטחון שסבורים כי יש צורך בפעולה "רחבה יותר" מול הטרור.

שר הביטחון יואב גלנט הנחה הבוקר את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, לשלול ולמנוע היתרי כניסה לישראל מבני משפחות המחבלים שביצעו אתמול את פיגוע הירי בהר חברון.

גלנט אמר כי "מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. בהנחייתי, נשללה מתחילת השנה כניסתם של אלפי פלסטינים, שקרובי משפחתם ביצעו והכווינו פעולות טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים ישראלים. לצד המאמץ המבצעי, נמצה את הדין ונגבה מחיר יקר מהמחבלים, משולחיהם ומסביבתם התומכת".

נציין כי 35 ישראלים נרצחו בפיגועים מתחילת השנה. לצורך השוואה, בכל שנת 2022 נרצחו 33 ישראלים.

ראשי רשויות ביו"ש קיימו הבוקר מחאה מול משרד ראש הממשלה. הם דרשו לפעול מיידית לסיכול הטרור. ראש מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר: "הרשות הפלסטינית אחראית לגל הטרור. נישאר כאן לנצח, לא נהיה ברווזים במטווח, לא מוכנים שילדה תירצח, לא מוכנים שבן ירצח ליד אביו שיוצא לסידורים. אנחנו דורשים להחזיר מלחמה ולהוכיח לאויב שאנחנו חזקים".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הוסיף: "אנחנו דורשים מהממשלה לספק ביטחון לתושבים, להחליף את השיטה, אין נחמה ברדיפה אחרי מחבלים, כל מי שמממן טרור, כל מי שמסית צריך להיות מאחורי סוגר ובריח".

תגיות:פיגועהקבינט המדיני ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה