חדשות בארץ

פרשת הצוללות: סנגוריו של גנור יזמנו את מנדלבליט להעיד האם אישר את החקירות נגד נתניהו

בעוד כשבועיים וחצי יחל משפט הזוטא של מיקי גנור, שטען כי ההודאה שלו נגבתה באמצעים פסולים. הסניגורים טוענים שהחקירה נגד נתניהו, בתיק 3000, החלה ללא היתר כדין, ולכן מבקשים לגבות עדות מהיוע"מש לשעבר, אביחי מנדלבליט

מיקי גנור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מיקי גנור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

סנגוריו של מיקי גנור, מי שהיה עד המדינה בתיק המכונה "פרשת הצוללות – תיק 3000", יזמנו את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, לתת עדות בנוגע לחקירותיו של גנור נגד נתניהו. כך דווח היום (שלישי) במעריב.

העדות צפויה להשמע במסגרת משפט זוטא שיחל בעוד כשבועיים וחצי, ויעסוק בחזרתו של גנור מהודאותיו במשטרה.

עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר, המייצגים את גנור, טוענים כי "הייתה חקירה נגד נתניהו ללא אישור יועמ"ש".

משפט זוטא יתנהל בשל המצב החריג בו הופר ובוטל הסכם עד המדינה, ובשל בקשת הפרקליטות להתבסס במשפט הפלילי על הודאות הנאשם "שנמסרו מכוח ההסכם". סנגוריו של גנור ציינו כי בניגוד לעמדת הפרקליטות, יש לדון במסגרת משפט הזוטא בשאלת פסילת הראיות, לפי הדוקטרינה שהתגבשה בפסיקה, ולא רק לפי פקודת הראיות.

במסגרת תגובתם, הבהירו הסנגורים כי יזמנו את מנדלבליט לתת עדות בנוגע לחקירותיו של גנור נגד נתניהו: "בגדרו של הליך זה בכוונת ההגנה לזמן את עו"ד אביחי מנדלבליט, ולבחון אם הוא אישר את פעולות החקירה שבהן נדרש הנאשם למסור מידע ולהפליל את ראש הממשלה. זאת כתנאי לחתימת הסכם עד המדינה עימו, בין באישור "פורמלי" ובין באישור 'לא פורמלי'".

 נציין כי משפט זוטא הוא משפט שמתנהל כ'תת-משפט' בהליך הפלילי, ומטרתו להכריע בשאלת קבילותה של הודאת הנאשם. משפט הזוטא יתנהל, כאשר הנאשם טוען שהודאה באשמה, אותה מסר במסגרת הליכי החקירה, אינה קבילה, היינו – לא ניתן לעשות בה שימוש במשפט, כיוון שנגבתה באמצעים פסולים.

תגיות:תיק 3000אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה