חדשות בעולם

הערכה בארה"ב: מפקד כוח וגנר חוסל באמצעות מטען חבלה שהוחדר למטוס

הרוסים הודיעו שהחלה חקירה לבירור נסיבות התרסקות המטוס בו טס יבגני פריגוז'ין. המסקנות יתכן ולעולם לא יתפרסמו. במערב מאמינים: פוטין עומד מאחורי הוראת החיסול

ולדימיר פוטין. ארכיון (Yonatan Sindel/Flash90)ולדימיר פוטין. ארכיון (Yonatan Sindel/Flash90)
אא

גורמים אמריקנים אמרו היום (חמישי) כי הם מאמינים שמטען חבלה שהוחדר מבעוד מועד למטוס בו טס יבגני פריגוז'ין, הוא שגרם להתרסקות. מטען החבלה הוסלק ככל הנראה בתוך תיבת יינות.

תיעוד נפילת המטוס, שפורסם היום ברשתות החברתיות ברוסיה, מראה כיצד המטוס עולה לפתע באש בעודו באוויר, כנף אחת מתנתקת ממנו, ואז הוא מתרסק אל הקרקע. הערכה נוספת שנבדקת היא שלעבר המטוס נורה טיל קרקע-אוויר.

נראה כי נסיבות מותו של פריגוז'ין יישארו בגדר תעלומה, שכן הרוסים לא מספקים מידע בנושא. ידוע כי היחסים "הטובים" בין מנהיג קבוצת וגנר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסתיימו, ברגע שפריגוז'ין ואנשיו "מרדו" בפוטין ובצבא הרוסי הנלחם באוקראינה. פוטין התבטא לא אחת נגד המרד.  

סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה כי בין שרידי המטוס, שהתרסק אל הקרקע בקרבת הכפר קוז'קינו שבמחוז טבר אשר ברוסיה, נמצאו עשר גופות, והן ישלחו למכון מיוחד לצורך זיהוי סופי. לא נמסר אם אחת מהן היא של מנהיג קבוצת וגנר.  

שום גורם רשמי ברוסיה לא אישר עדיין אם פריגוז'ין היה במטוס. אך בעמוד הטלגרם הרשמי של קבוצת וגנר, "הגריי זון", נכתב: "מפקד קבוצת וגנר, גיבור האומה, פטריוט אמיתי של מולדתו, יבגני ויקטורוביץ' פריגוז'ין, נהרג כתוצאה ממעשיהם של מי שבגדו ברוסיה. אפילו בגיהנום הוא יהיה הטוב ביותר! תהילה לרוסיה!".

פרסום זה ביטל את חרושת השמועות שמי שנהרג הוא כפילו של מנהיג קבוצת וגנר, שנהג להיעזר לא פעם בכפילים במהלך נסיעותיו בעולם, כדי להטעות את המבקשים לפגוע בו.

חברת התעופה "אמבריר", שהפעילה את המטוס, פרסמה את רשימת הנוסעים ושם אכן מופיע שמו של המנהיג "המורד בפוטין", כפי שכונה ברוסיה על ידי תומכיו של הנשיא הרוסי. ברשימה מופיע גם שמו של מי שנחשב ליד ימינו ולמפקד השטח של "קבוצת וגנר", דמיטרי אוטקין. עוד ברשימה: ולרי צ'קלוב, אחד מחבריו הקרובים של פריגוז'ין ואחראי הלוגיסטיקה של הארגון, יבגני מקריאן, קצין משטרה לשעבר שהצטרף לקבוצת וגנר, סרגיי פרופוסטין, מהיחידה שסיפקה לפריגוז'ין רבים משומרי ראשו, וניקולאי מטוסייב, שלחם בארגון מאז 2017.

תגיות:ולדימיר פוטיןכוח וגנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה