חגים ומועדים

"כפלח הרימון": כל הסודות של הפרי הכי מלכותי בשולחן ראש השנה

יש לו כתר על הראש, צבע מרהיב וסגולות בריאותיות יוצאות דופן. הרימון הוא אחד משבעת המינים שנשתבחה בהם ארץ ישראל,  ושולחן ראש השנה שלנו פשוט לא יכול בלעדיו.

אא

אחד הפירות שמוסיפים צבע וחיים לשולחן ראש השנה הוא ללא ספק הרימון, אותו פרי שעליו אמר הרמב"ם: "סגולתו נפלאה". הוא עשיר בערכים תזונתיים, מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, ונחשב למזון בריא ללב ולכלי דם. לשולחן ראש השנה שלנו הוא מוסיף לא רק צבע, אלא גם תפילה. ואם אתם רוצין לדעת עוד כמה פרטים מעניינים על הרימון, הרי הם לפניכם:

 

  1. מלאים בכל טוב:

רימונים עשירים בוויטמינים ובמינרלים. הם מכילים ויטמינים A, C, E ו-K, וכן מינרלים כמו אשלגן, סידן, ברזל ומגנזיום. הרימונים נחשבים למזון בריא ללב ולכלי הדם, ויכולים להפחית את רמות הכולסטרול הרע, להעלות את רמות הכולסטרול הטוב ולשפר את זרימת הדם.

 

  1. בכל צורה אפשרית

ניתן לאכול רימונים טריים, להכין מהם מיץ או להשתמש בהם כמרכיב במתכונים רבים, ואפילו בסלטים.

 

  1. פרי מבורך

הרימון הוא אחד משבעת המינים שנתברכה בהם ארץ ישראל. הרימון הוא עץ קטן או שיח, שיכול להגיע לגובה של עד 5 מטרים. הוא פורח באביב, והפרי מבשיל בסתיו. רימונים גדלים בעיקר באזורים בעלי אקלים ים תיכוני, כגון ישראל, ספרד, איטליה, טורקיה ויוון.

 

  1. מעצמה רימונית

ישראל היא אחת המדינות הגדולות בעולם בייצור רימונים. כ-90% מהרימונים המיוצרים בישראל נמכרים בארץ, והשאר מיוצאים, בעיקר לאירופה.

  1. פרי היסטורי

הרימון מוזכר לראשונה בספר בראשית, בתיאור ארץ ישראל: "ארץ חיטה ושעורה וגפן ותאנה ורמון" (בראשית ח', ח'). מבנה הרימון וכתרו המלכותי הפכו אותו לסמל של ברכה ושפע. מספר הגרגירים הגדול שבו הוא הסיבה לכך שהרימון מככב על שולחן ראש השנה כאחד מן ה"סימנים".

"יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו שנהיה מלאים מצוות כרימון". אמן, ואמן!

תגיות:רימוןראש השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה