חדשות בארץ

השביתה ב-1 בספטמבר מתקרבת: פערים גדולים בנוגע לשכר מורי התיכונים

כרגע אין הסכמות בין יו"ר ארגון המורים לנציגי האוצר והחינוך, הפער: כמיליארד שקל. בינתיים, תלמידי והורי התיכונים יוצאים לרחובות כדי להפגין

  • י' אלול התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

פחות משבוע נותר עד פתיחת שנת הלימודים, ביום ראשון הבא, אבל לפי יו"ר ארגון המורים, רן ארז, תלמידי התיכונים לא יחזרו ללמוד. ארז ייפגש הבוקר (ראשון) עם נציגי מרכז השלטון המקומי ומשרדי האוצר והחינוך, כדי לנסות ולהגיע להסכמות, אולם הפערים עדיין גדולים.

המטרה של ארז היא לחתום על הסכם שכר למורים בתיכונים. ייתכן ועד ה-1 בספטמבר התמונה עוד תשתנה מספר פעמים, אולם שני הצדדים ממשיכים להתבצר בעמדותיהם. המחלוקת בין הצדדים קשורה בין היתר גם למסגרת התקציבית וגם פרק הזמן בו יימשך ההסכם. הפערים עומדים נכון להבוקר על כמיליארד שקלים.

ארז אמר אמש (מוצ"ש) "בשיחות יש הזדמנות לשר האוצר סמוטריץ' להתעלות על עצמו וללכת לקראת המורים ובכך למנוע את השביתה והפגיעה במערכת החינוך". תלמידי התיכונים וההורים יפגינו ביום רביעי במחאה על המצב. בהודעה ששיגרו לתקשורת נכתב: "כבר יותר משלוש שנים שתלמידי ישראל חיים בלי שגרה יציבה. שנתיים של קורונה ושנה של עיצומים בלתי פוסקים שפגעו ברצף הלימודי, בסביבה החברתית ובסיכוי של תלמידי העל יסודיים לסיים את מערכת החינוך עם תעודת בגרות ראויה. לא נסכים להפוך לדור אבוד. מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית מאחדות כוחות וקוראות לכל הצדדים להציב את מציאת הפתרון למשבר המאיים על פתיחת שנת הלימודים כסדרה - לפני הכל ולהתכנס להסכם כדי ששנת הלימודים תיפתח כסדרה".

ההפגנות ייערכו להיערך במספר מוקדים, בהם משרדי האוצר, מטה ארגון המורים ומשרד החינוך.

תגיות:בית הספרשביתהארגון המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה