חדשות בארץ

דיון בממשלה על ועדת פגסוס: נתניהו החליט לא להשתתף בהצבעה

הדיון יתמקד בבקשת שר המשפטים, יריב לוין, להקים ועדה שתבדוק את חוקיות השימוש ברוגלה לצרכי חקירה. היועמ"שית מתנגדת להקמת הוועדה

(צילום: OLIVIER FITOUSSI / POOL)(צילום: OLIVIER FITOUSSI / POOL)
אא

הממשלה צפויה לדון היום (ראשון) בבקשת שר המשפטים, יריב לוין, להקים ועדת בדיקה שתעסוק בסוגיית השימוש בתוכנת הרוגלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי לא ישתתף בהצבעה, כדי להימנע מטענות כלפיו לניגוד עניינים.

תוכניתו של לוין היא הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לעניין השימוש ברוגלות בתיקי חקירה, בהן תוכנת פגסוס, על ידי גורמי המשטרה, הפרקליטות, הייעוץ המשפטי לממשלה והמחלקה לחקירות שוטרים.

הוועדה תפרסם את הדו"ח שלה בתוך שישה חודשים. חבריה יהיו משה דרורי, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, עו״ד ענבל רובינשטיין, הסניגורית הציבורית הארצית לשעבר ושלום בן חנן, ראש אגף בדימוס בשירות הביטחון הכללי.

היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה מתנגדת להקמת הוועדה. במכתב ללוין היא ציינה כי "הענקת סמכות לוועדה לקיים בדיקה ביחס להליכים אלו חותרת תחת עקרונות יסוד של עצמאות מערכת אכיפת החוק". בהקשר לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתבה מיארה כי הדבר מעלה חשש "לשיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה, ופוגעת בעצמאות עבודתם של גופי אכיפת החוק".

השר לוין השיב למכתב היועמ"שית, ואמר כי "עצם התערבותה בנושא שאמור בין היתר לבדוק את אופן התנהלות הגוף שהיא עומדת בראשו מעלה פליאה רבה. ניגוד העניינים שבו מצוי הייעוץ המשפטי לממשלה בנושא זה זועק לשמיים".

נציין כי גם המשטרה מתנגדת לבדיקה. גורם משטרתי מסר כי "משטרה תחת ועדה זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים בימים הקשים האלו עם הלחימה בפשיעה, במיוחד במגזר הערבי". בכירים בארגון אמרו ל-ynet: "אנחנו מתנגדים נחרצות לוועדה, היא תתקע את השבת הכלים הטכנולוגיים לחודשים נוספים ותגרום למצב קשה בחטיבת הסייבר".

נזכיר כי בעבר פורסמו עדויות לפיהן השימוש בתוכנת פגסוס, במספר מיקרים, כולל במעקב שנעשה למכשירים סלולריים השייכים לדמויות המעורבות לכאורה בתיקי ראש הממשלה, נעשה ללא אישור משפטי.

תגיות:ישיבת ממשלהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה