חדשות בארץ

שר הביטחון גלנט למזכ״ל האו״ם: "גובר פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון"

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש עם מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש בניו יורק. "איראן דוחפת את חיזבאללה לעימות, על האו"ם לפעול בדרום לבנון"

יואב גלנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יואב גלנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

(עדכון: 10:36)

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הלילה (שלישי) עם מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש בניו יורק. השניים דנו בפעולותיה של איראן נגד ישראל, באמצעות מימון וחימוש חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים.

לשר התלוו בפגישתו שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, ראש מטה שר הביטחון שחר כץ, ראש חטיבת קשרי חוץ בצה״ל תת-אלוף אפי דפרין, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום.

גלנט ציין בפני מזכ"ל האו"ם כי האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת, בעקבות פעולות חיזבאללה שמפרות את ריבונותה של ישראל. לדבריו המעורבות האיראנית גוברת בגבול לבנון, בסוריה ובשטחי יו״ש, וקיימת חשיבות לגינוי פומבי של האו״ם נגד פעולות מסוג זה.

באחרונה גברו ניסיונות החיזבאללה להבריח לפלסטינים ביו"ש מטעני חבלה ואמל"ח. צה"ל והשב"כ סיכלו את ניסיונות ההברחה, שכללו בין היתר מטעני חבלה תוצרת איראן.

"יש צורך דחוף בהתערבות מיידית של האו"ם בהורדת המתיחות, על ידי חיזוק חופש התנועה של כוחות יוניפי"ל באזור, ויישום המנדט שלהם בגבול הצפון" אמר גלנט והוסיף כי "מדינת ישראל תפעל נגד כל הפרת ריבונות ואיום על חיי אזרחיה".

בנוסף, שר הביטחון ביקש מגוטרש לסייע לפתרון סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים, המוחזקים על ידי החמאס ברצועת עזה.

נציין כי מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, ממשיך לאיים על ישראל בתקיפה. אמש הוא הגיב על הודעת ישראל לפיה גורמי הביטחון יפעלו נגד כל מחבל, בכל מקום. על כך אמר נסראללה: "כל חיסול בלבנון יוביל לתגובה חריפה".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיב לאיומי נסראללה ואמר: "כלב נובח לא נושך. זאת התגרות כמו כלבלב קטן שנובח בקול רם. אם יאתגרו אותנו ויאלצו אותנו לפעול - ספק אם הם יצליחו להתאושש מזה". את הדברים אמר בריאיון ברדיו 104.5FM.

תגיות:האו"םיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה