חדשות בארץ

"צעד משמעותי לעבר הסכם עם ישראל": ההצעה של הסעודים

לפי דיווחים, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הציע לפלסטינים תמיכה כספית כדי שאבו מאזן ימשיך כנשיא, זאת בתמורה לתמיכת רמאללה ביחסים עם ישראל. הרשות הפלסטינית מוכנה לדון בהצעה

  • י"ג אלול התשפ"ג
משלחת סעודית בישראל, ארכיון (צילום: Flash90)משלחת סעודית בישראל, ארכיון (צילום: Flash90)
אא

ערב הסעודית מציעה לפלסטינים תמיכה כספית בתמורה לכך שזו תתמוך ביחסים עם ישראל. על פי ההצעה של הסעודים, עליה דווח בוול סטריט ג'ורנל, הרשות הפלסטינית תתמוך ביחסים דיפלומטיים בין ירושלים לריאד בירת סעודיה – כך שאבו מאזן ימשיך לכהן כנשיא מצד אחד וברמאללה ידחפו לקיום יחסים מדיניים עם ישראל.

ההכרה האפשרית של סעודיה בישראל חשובה להם, בעיקר בגלל המקומות הקדושים לאיסלאם, שנמצאים בשטחה. כעת, סעודיה עושה שימוש בתיווכה של ארה"ב ולכן גם זכתה לביקורת בעולם הערבי. הפלסטינים האשימו את מנהיגי המדינה לאחר כינון הסכמי אברהם ב-2020.

עוד עולה מהדיווח, כי הרשות הפלסטינית תשלח בשבוע הבא משלחת לסעודיה כדי לדון בהצעה. הם רוצים להקים מדינה פלסטינית וסעודיה מוכנה להזרים כסף כדי שהיחסים יישאו פרי. סעודיה העבירה בעבר יותר מ-5 מיליארד דולר לטובת סיוע לפלסטינים. היא החלה לצמצם את הזרמת הכספים לפני כשבע שנים, ולפני שנתיים הוא הופסק לגמרי.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, עם חידוש המימון הסעודי לפלסטינים אלה יוכלו למלא תפקיד חשוב בהבטחת התמיכה במגעים מול ישראל. עוד לפי הדיווח, בן סלמאן מנסה להפחית את האלימות באזור ודורש את פירוק המיליציות שבידי אבו מאזן. אם זה יצליח, הרשות תשיג את המטרה - הרחבה של הסכם הנורמליזציה מול ישראל.

תגיות:סעודיהערב הסעודיתמוחמד בן סלמאןנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה