פורום מומחיות

מאז ומתמיד אני מרגיש שאני לא יוצלח. מה אפשר לעשות?

אם הזהות העצמית שלי ברורה לי, אני יודע גם מה היעד שלי

  • י"ח אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני בחור רווק בן 30, ללא עבודה מסודרת, וחש שאני לא מצליח לנהל עצמי עצמאית. מאז ומתמיד אני מרגיש שאני לא יוצלח. מה עלי לעשות?

היכולת של האדם לנהוג ולהתנהל בצורה שקולה, בוגרת ואחראית בהתאם לגילו לא נבנית בגיל 30, אלא מושתתת על אותם אמונות ודפוסי מחשבה והתנהגות שסיגל לעצמו עוד בהיותו רך בשנים.

הלימוד שלנו אודות הגדרת הזהות העצמית שלנו, אודות יכולותינו ואודות השאלה מי אנו באמת נעשה על פי השדר אותו אנו קולטים מהורינו. אם אני חש שהורי מאמינים ביכולותי וממלאים אותי בתכנים חיוביים שלי אודות עצמי – הרי לכשיבוא היום, יהיה לי קל ופשוט יותר לפרוס כנפיים ולעוף. מאחר שמקומי וזהותי ברורים לי, היעד שאליו אני רוצה להגיע מוגדר יותר עבורי, וכל מה שנותר לי לעשות הוא להביא את יכולותי לידי ביטוי.

אבל אם לא ניטע בי האמון שאני יכול ומסוגל, הרי שזהותי שלי בעיני עצמי אינה ברורה לי מספיק, ואני אפילו לא יודע לאן אני רוצה להגיע, כך שגם הדרך מעורפלת עבורי.

גם כשאני נכנס למקום עבודה, קשה לי להתמקם בו, מאחר שאני לא חש שזהו באמת היעד שלי.

זה בהחלט לא אומר שהדרך אבודה, אלא שפשוט צריך לבנות אותה מחדש.

הוריך העניקו לך את כל מה שהיה בידם, ואת מה שלא – עליך ללמוד להעניק לעצמך מתוך עצמך. מהיום והלאה אתה יכול להחליט שאתה מוצלח ובעל יכולות, לבחור בעצמך ולהאמין שאתה מסוגל, לסגל לעצמך את כל הרגשות והאמונות שהיית רוצה שיפגינו כלפיך. כשזה יקרה, כשתשתנה האמונה שלך אודות עצמך – זה ישפיע על הרגשות הפנימיים שתחווה בתוכך, תרגיש מלא ועוצמתי, שמח ואנרגטי, הדרך שלך תהיה ברורה לך יותר ויותר ויתעורר בך רצון להשיג את יעדיך גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה זוגית.

(ענבל אלחייאני, MA, מטפלת מוסמכת ב-NLP ובדמיון מודרך)

תגיות:כישלוןפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה