חדשות בריאות

מסתבנים עם השמפו במקום תחליב רחצה? כדאי לכם להיזהר

אם נגמר לכם הסבון, סביר להניח שהחלטתם להסתבן במקלחת עם השמפו כדי לא להישאר מלוכלכים. מה שאתם לא יודעים, הוא מה נמצא בתוכו וכמה זה מזיק לגוף שלכם

  • י"ח אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שימוש בשמפו עבור חפיפת השיער שלכם הוא דבר שבשגרה, אבל ישראלים רבים, כך מתברר, משתמשים בשמפו גם עבור רחיצת הגוף שלהם. מה שהם לא יודעים, הוא שלא בטוח שהפעולה הזאת נכונה. יתרה מכך, היא אפילו עשויה להזיק בגלל הרכיבים שנמצאים בשמפו.

דוקטור סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, מסבירה כי "שמפו הוא תכשיר שנועד ומיוצר עבור שימוש לבני האדם, כמובן שהוא עובר את האישורים והתקנים הנדרשים אך כיום, בעולם בו מתאימים תכשירים למצבי עור ושיער מסוימים , יש שיכילו כל מיני רכיבים ייחודיים למצב מסוים שלא בהכרח תואם או שחלילה עלול להרע למצבי עור אחרים או רגישים יותר. כיום למותגים שונים יש פורמולציות ייחודיות ועל כן יש לבחון אותם בטרם יבואו במגע עם העור שחלילה לא ייווצר נזק כשהם באים במגע עם העור".

בראיון לחדשות 12, עשתה ד"ר מרסר מעט סדר בהבדלים בין מוצרי חפיפה למוצרי ניקוי הגוף, דרכם אפשר לדעת האם השימוש הוא בטוח.

לדבריה, "רכיבי הבסיס של רוב מוצרי השמפו בפארם, הם חומרים מקציפים ואלו תופסים נפח של עד כ-20% אחוז מהם, החומר המקציף לרוב מכיל פראבאנים או דטרגנטים ועל כן לא יותאם לכל עור רגיש או עדין מהרגיל". היא מסבירה כי עור רגיל צריך להימנע משימוש ברכיבים אלו משום שהדבר משבש את מחסום ההגנה הטבעי של העור ומשם הדרך לעור מגורה והטיפול בו - קצרה מאוד.

בנוסף, בקרקפת ישנה שומניות מצטברת מזקיקי השיער. "לא כל מה שמותאם להסיר שומניות בקרקפת יכול להועיל להסרת לכלוך וזיהום של סוף יום משאר הגוף, שמגן על עצמו באופן שונה", היא מסבירה. "לעומת זאת, במוצרים לרחצת הגוף, נמצאים רכיבים כמו גליצרין, שנועדו ללחח את העור ולהשלים למעשה את מה שהקצף מסיר ומייבש, תהליך שאינו קורה בתכשירי שיער".

עוד היא כותבת, כי לתכשירי שמפו יש בדרך כלל PH נמוך וחומצי יותר מאשר לתכשירי רחצת הגוף, ושיבושים באיזון ה-pH של העור עלולים לגרום לגירוי ואף לפגוע במיקרוביום של העור (שכבת החיידקים הטובים של העור).

"בתכשירי הגוף, ישנם מרכיבי בסיס שסופם הוא לתת מענה לתהליך האייג'ינג בעור, החל מוויטמינים מסוימים ועד רכיבים בעלי לחות כמו חומצה היאלרונית, ריכוזי תמציות פירות ואפילו גליצרין. חבל לדלג עליהם ולא לתת לעור את ה'בוסט' הנחמד הזה שמוצע לו", היא מסכמת. "בהנחה וזה קרה באופן חד פעמי, כמובן שלא יקרה משהו לטווח הארוך למעט סוגי עור שסובלים מהמון אלרגיות או רגישויות כאלה ואחרות.  אך אם ההרגל הזה הוא התרחשות קבועה ואף יומיומית, אין ספק שמחסום ההגנה של העור מתקשה להתאושש ולחזור לחוזקותיו. ועל כן, השתדלו להפריד בין תכשירי גוף לשיער".

תגיות:בריאותשמפועור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה