חדשות בארץ

קריאה לציבור: בואו ללוות את הלוחם בדרכו האחרונה

סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד, חייל בודד מאוקראינה, שנהרג בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים, יובא למנוחות היום אחר הצהריים בבית העלמין קריית שאול. הוריו הגיעו לארץ בסיוע צה"ל וישבו שבעה בבית מלון בהרצליה

סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד, שנהרג בשבוע שעבר בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים, יובא למנוחות היום (שלישי) בשעה 17:00 בבית העלמין קריית שאול. מולצ'נוב היה חייל בודד והתגורר בהרצליה. הוריו הגיעו לארץ בסיוע צה"ל והשבעה תתקיים בבית מלון בהרצליה.

מולצ'נוב עלה לארץ מאוקראינה לפני שש שנים במסגרת תוכנית נעל"ה (נוער לפני הורים) ולמד בהדסה נעורים. הוריו נותרו בעיר חרקוב. הוא התגייס לצה"ל במאי 2022, וסיים הכשרה כלוחם בגדוד התותחנים 411 של חטיבת האש 282.

הוריו, יבגני ולריסה, קיבלו את הבשורה המרה באמצעות נציגי חב"ד בחרקוב. ההורים החליטו כי בנם יקבר בישראל והם הגיעו לארץ ביום שישי בטיסה מיוחדת. משרד הביטחון וצה"ל דאגו לחדר עבורם במלון דניאל בהרצליה. ברשתות החברתיות נפתחו מספר קבוצות, שקראו היום לציבור להגיע וללוות את הלוחם בדרכו האחרונה.

נציין כי במאי 2022, בעת גיוסו בבקו"ם, הצטרף הלוחם למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת עזר מציון. מספר חודשים אחר כך הוא קיבל טלפון מהמאגר, לאחר שנמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 12. מולצ'נוב נרתם, עבר את תהליך הבירור הסופי ובחודש דצמבר האחרון הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם למען ילד שלא הכיר.

מפקדו הישיר של מולצ'נוב, סרן יונתן פרימור, אמר על פקודו: "מקסים היה בן אדם זהב. שמח וטוב לב. החליט לעלות לארץ לבד כי רצה להתגייס לצה"ל ולהיות לוחם. הוא היה עוגן לחברים שלו בצוות ובפלוגה. את כל המשימות שלו בקו לבנון וביו"ש עשה בצורה מצוינת. אדם משמעותי בפלוגה. גם אותי באופן אישי הרבה פעמים הרים לי את המורל. הוא אובדן קשה לפלוגה שלנו. אני בטוח שמה שהוא היה רוצה שנעשה עכשיו זה להרים את הראש ולהמשיך במשימות, גם כדי להגן על המשפחות והחברים וגם לזכרו".

 

 

תגיות:חלל צה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה