חדשות בארץ

נענו לקריאה ברשתות: אלפים בהלוויית לוחם צה"ל שנהרג בפיגוע

סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד, שנרצח בפיגוע במחסום מכבים, הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי קריית שאול. מפקד הגדוד להוריו: "אני מתנצל שלא החזרנו אותו חזרה בשלום"

הלויית הלוחם (צילום: Miriam Alster/Flash90)הלויית הלוחם (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד, החייל שנהרג בפיגוע הדריסה במחסום מכבים בשבוע שעבר, הובא הערב (יום שלישי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. אלפי בני אדם הגיעו להלווייתו של מולצ'נוב, חייל בודד שעלה כנער מאוקראינה, לאחר שברשתות החברתיות קראו לציבור להגיע ו"להצדיע לו בדרכו האחרונה". הוריו הגיעו לארץ בטיסה מיוחדת כדי ללוות את בנם למנוחת עולמים. הם יישבו שבעה בבית מלון בהרצליה.

בהלוויה השתתפו רבים שכאמור לא הכירו אישית את החייל. את המשלה ייצג שר העלייה והקליטה אופיר סופר ואת צה"ל אלוף פיקוד צפון אורי גורדון. לבית העלמין הגיעו גם חברי הכנסת גלעד קריב, שרון ניר, זאב אלקין ועודד פורר, שר ההעלייה והקליטה אופיר סופר וראש עיריית הרצליה משה פדלון.

מפקד הגדוד של מולצ'נוב ספד לו: "מקסים התגייס לגדוד לוחם בכדי להגשים חלום, הוא היה לוחם עוצמתי שמגן על עמו בתחושת שליחות אדירה". הוא פנה להוריו, יבגני ולריסה, ואמר להם: "שלחתם לכאן ילד, עשיתם עבודה נהדרת בגידול שלו, אני מתנצל שלא החזרנו אותו חזרה בשלום. מקסים היה מלאך בדמות אדם, טוב לב, אכפתי עם דאגה לאחר. היה שיעור לכולנו. עכשיו כולם כבר שמעו על תרומת מח העצם שתרם בסיום הטירונות. תודה שלימדת אותנו מה זאת אהבה אמיתית. עם חיוך ענק ולב עצום, קיבלת והכלת כל אחד. דע לך שהשארת בעולם הזה חותם".

השר סופר נשא גם כן דברים ואמר: "היה לי מאוד חשוב להגיע לכאן להלוויה, לחלוק לך כבוד אחרון. שוחחתי על דמותך עם מפקד היחידה. מתוך מאות חיילים, אותך הוא הכיר אישית בגלל החיוך על פניך. מקסים, בעוד שמפקדך ההיטיב לתאר אותך, אני חושב על כתפיו הרכות של ילד מתגבר, בקושי נער, על פערי התרבות. סיפורך הוא סיפור ציוני מרגש עד דמעות". הוא פנה להוריו: "בשם ממשלת ישראל אני נושא תפילה ונחמה. משרד העלייה והקליטה יעמוד לצידכם".

יו"ר הסוכנות היהודית, אל"מ במיל' דורון אלמוג: "באתי לספוד לך בדרכך האחרונה, ולומר לך שכל עשייתך בחייך הקצרים היא התגלמות נעלה של ערכים ציוניים יהודיים. ערכים של אהבה גדולה פורצת גבולות לעם ישראל ומדינת ישראל. התבלטת כחניך ומדריך כבר במחנות הקיץ של הסוכנות בהחלטה אמיצה מאין כמוה עלית לבד לארץ, והאומץ המשיך ללוות אותך גם כשהיית חניך ובהמשך הדרך בהתגייסותך לצה"ל כלוחם קרבי".

"הוריך המשיכו לחיות באוקראינה הנתונה תחת מלחמה, ואתה, שיכולת לחזור בכל רגע נתון, החלטת להישאר כאן, במדינתנו מוכת הטרור. שום דבר במציאות שלנו לא הרתיע אותך, ראית את עתידך כאן, החלטת שכל עוצמותיך הפנימיות יושקעו כאן בארצנו האהובה. הפכת להיות סמל ומופת ליהודים צעירים בעולם, סמל לאומץ, לאהבת ישראל ואהבת אדם פורצת גבולות. כמה אנו זקוקים לאנשים כמוך המסוגלים לאחד עם שלם. אהבתך הגדולה תהיה כמעיין מציל חיים".

מולצ'נוב עלה לארץ מאוקראינה לפני שש שנים במסגרת תוכנית נעל"ה (נוער לפני הורים) ולמד בהדסה נעורים. הוריו נותרו בעיר חרקוב. הוא התגייס לצה"ל במאי 2022, וסיים הכשרה כלוחם בגדוד התותחנים 411 של חטיבת האש 282. לאחרונה התגורר בהרצליה.

הוריו, יבגני ולריסה, קיבלו את הבשורה המרה באמצעות נציגי חב"ד בחרקוב. ההורים החליטו כי בנם יקבר בישראל והם הגיעו לארץ ביום שישי בטיסה מיוחדת. משרד הביטחון וצה"ל דאגו לחדר עבורם במלון דניאל בהרצליה.

נציין כי במאי 2022, בעת גיוסו בבקו"ם, הצטרף הלוחם למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת עזר מציון. מספר חודשים אחר כך הוא קיבל טלפון מהמאגר, לאחר שנמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 12. מולצ'נוב נרתם, עבר את תהליך הבירור הסופי ובחודש דצמבר האחרון הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם למען ילד שלא הכיר.

תגיות:צה"להלוויה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה