חדשות בארץ

השליכו בקבוקי תבערה ביפו כדי לפגוע ביהודים. בהסדר הטיעון נמחק המניע הלאומני

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונשי מאסר על תושבי העיר, שבהתפרעויות במבצע שומר חומות השליכו בקבוקי תבערה, מתוך כוונה לפגוע ביהודים. ילד ערבי נכווה קשות באחד הבתים

זירת האירוע ((צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)זירת האירוע ((צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) עונשי מאסר על שלושה תושבי יפו, שבמהלך מבצע "שומר החומות" במאי שנת 2021, השליכו בקבוק תבערה לבית בשכונת עג'מי בעיר וגרמו לפציעתו של ילד בן 12, ואחותו. השניים תכננו לפגוע בבתיהם של יהודים ובמקרה אחד מבקבוקי התבערה פגע בבית של ערבים. במסגרת הסדר טיעון נמחק מסעיפי האישום המניע הלאומני ומעשה הטרור.

על אחמד דאוד (23) ועל ריזק ג'רבוע (37) נגזרו שבע שנות מאסר, ועל ראאד ג'רבוע (40) נגזרו שש שנות מאסר. כמו כן, בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים, יפצו הנאשמים את משפחתם של הקטינים ב-850 אלף שקלים.

כאמור, השופטת מעיין בן ארי גזרה את דינם של השלושה לאחר שבינואר האחרון הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון. אחמד וריזק הורשעו בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והצתה, וראאד הורשע בעבירות של סיוע לחבלה בכוונה מחמירה, סיוע להצתה והחזקת נשק. 

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב עולה כי הנאשמים סיכמו ביניהם להצית בתי מגורים בשכונת עג'מי, בעיצומו של גל הפרות סדר והתפרעויות אלימות. בהמשך לכך, נפגשו השלושה בביתו של ריזק והכינו בקבוקי תבערה. בשעות הלילה, השליכו אחמד וריזק בקבוקי תבערה לעבר שתי דירות מגורים סמוכות, תוך שהם גורמים לנזק ברכוש. בהמשך השליכו בקבוק תבערה לעבר דירה ברחוב אחר בה שהו באותה עת בני משפחה. כתוצאה מזריקת הבקבוק התלקחה אש שאחזה בילד בן 12 ובאחותו בת העשר. עם מעצרם נתפסו בחזקתו של ראאד שני אקדחים ותת מקלע. החקירה העלתה כי כוונתם הייתה לפגוע בבתיהם של יהודים והשלכת בקבוק התבערה לעבר בית של משפחה ערבית נעשתה עקב "טעות בזיהוי".

עם שמיעת גזר הדין מסרו עורכי הדין אסף שביט וטליה קלמרו מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) כי "בית המשפט הביא לנגד עיניו משפחה תמימה שבליל בלהות מצאה את עצמה עם בקבוק תבערה שנזרק לביתה ונשרף בו נער צעיר, בן 12, לעיני כולם. כל הורה יודע שזה הסיוט הגדול שיכול להתרחש. העובדה כי האירועים התרחשו בתקופה מתוחה וכללו תכנון מראש מדגישה את חומרתם ואת הפגיעה הרבה בערכים המוגנים של שמירה על חיי אדם וגופו". הפרקליטות לא נימקה מדוע הוסר סעיף המניע הלאומני.

זאת, למרות שהשב"כ, שחקר את האירוע, קבע מפורשות כי "משליכי בקבוקי התבערה תכננו לפגוע בבתים יהודיים בעג'מי כנקמה על המהומות בהר הבית ובלוד, אך בשל טעות בזיהוי אחד הבקבוקים הושלך גם לעבר בית המשפחה הערבית. לאחר שהחשודים הבינו את טעותם, נמלטו מהמקום למרות שתכננו ליידות בקבוקי תבערה על בתים נוספים של יהודים באזור".

תגיות:בית משפטטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה