חדשות בריאות

נס בשניידר: שלושה ילדים זכו ללב חדש וחייהם ניצלו

תוך שלושה שבועות בוצעו שלוש השתלות לב מצילות חיים במרכז שניידר. שני פעוטות בני 3 ונערה בת 14, שמצבם הידרדר לאחרונה, זכו ללב חדש וחייהם ניצלו

תמונה: דוברות שניידרתמונה: דוברות שניידר
אא

שיא נרשם השבוע במרכז הרפואי שניידר כאשר שלושה ילדים זכו ללב חדש בתוך שלושה שבועות. שני פעוטות בני שלוש ונערה בת 14 אושפזו יחד במחלקה לטיפול נמרץ לב, לאחר שציפו מספר חודשים לתרומת לב שתציל את חייהם. כאמור, כולם עברו בהצלחה את ההשתלה שציפו לה, השתלה אשר הצילה את חייהם.

על פי כתבה שפורסמה באתר YNET, רק בשבוע האחרון של אוגוסט בוצעו 22 ניתוחי השתלות בשישה בתי חולים. שלושת הילדים הגיעו למרכז שניידר במצב קשה של אי ספיקת לב כרונית. חייו של אופק הפעוט היו תלויים ב"ברלין הארט" (לב מלאכותי במזוודה המשמש כגשר עד להשתלת לב אנושי) והוא התגורר בבית החולים בחצי השנה האחרונה. הנערה ח' הייתה במצב של סכנת חיים משום שלא התאימה לטיפול בלב מלאכותי. יאיר נולד עם מחלה גנטית שפוגעת בליבו ומצבו הרפואי הידרדר מאוד לאחרונה.

אופק וח' (צילום: דוברות שניידר)אופק וח' (צילום: דוברות שניידר)

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר, הסבירה כי "תרומת לב בכלל ובילדים בפרט היא תרומה נדירה, כאשר הממוצע השנתי לתרומות לב בשניידר עומד על בין שניים לשלושה".

כאמור, בתוך שלושה שבועות התקיימו שלוש השתלות לב במרכז שניידר, שבוצעו על ידי ד"ר גבי אמיר, כירורג לב בכיר ומנהל היחידה לניתוחי לב ביילוד, וד"ר ג'ורג'י פרנקל, מנהל יחידת ניתוחי לב.  בשלושת הניתוחים סייע צוות מבילינסון בראשות פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבית החולים.

לדברי פרופ' ערבות, "באופן נדיר ביותר התקבלו שלוש תרומות לב בפרק זמן קצר מאוד, והן הגיעו ממש בדקה ה-90 עבור הילדים שמצבם הידרדר לאחרונה. אלו רגעים מטלטלים גם לנו כצוות משתיל, לזכות לתת חיים לחולים כל כך צעירים בזכות אצילות הנפש של המשפחות התורמות, שאיבדו את היקר מכול. הצלחנו להתגבר על כל האתגרים הכרוכים בביצוע ההשתלות המורכבות כל כך, בזכות שיתוף פעולה הרמוני מסביב לשעון בין הצוותים השונים".

תגיות:השתלותניתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה