חדשות בארץ

האיחוד האירופי וממשל ביידן נגד אבו מאזן: "מלבה אנטישמיות"

הארגון הגיב בחריפות על נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, שאמר כי "היטלר נלחם ביהודים בגלל הלוואות בריבית". נציגת ממשל ביידן: "אני מזועזעת מהתבטאויותיו האנטישמיות. מתבקשת התנצלות"

אבו מאזן (צילום: Flash90)אבו מאזן (צילום: Flash90)
אא

(עדכון: 17:32)

האיחוד האירופי פרסם היום (חמישי) הודעת גינוי חריפה לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שאמר בסוף החודש שעבר כי "היטלר נלחם ביהודי אירופה בגלל עסקאות ההלוואה בריבית שלהם, זה לא היה קשור לאנטישמיות".

בהודעת הארגון נכתב כי "הנאום שנשא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפני מועצת המהפכה ה-11 של פת"ח בסוף אוגוסט הכיל אמירות שקריות ומטעות עד מאוד על יהודים ואנטישמיות. עיוותים היסטוריים כאלה הם משלהבים, פוגעניים מאוד, ויכולים רק להחמיר את המתיחות באזור ולא לשרת את האינטרסים של אף אחד. הם משחקים לידיהם של אלה שאינם רוצים בפתרון שתי המדינות, שבו דגל הנשיא עבאס שוב ושוב".

עוד נכתב: "יתרה מכך, הם מפחיתים מחומרת השואה, ובכך מלבים את האנטישמיות ומהווים עלבון למיליוני קורבנות השואה ולמשפחותיהם. האיחוד האירופי נותר מחויב למאבק באנטישמיות ובגזענות על כל צורותיה וימשיך להתנגד בתוקף לכל ניסיון לקבל בסלחנות את השואה, להצדיק אותה, או לזלזל בה".

בתיעוד שפורסם אתמול, מתוך המועצה של פת"ח, נשמע אבו מאזן מאשים את ראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן גוריון, כי הוא זה שביצע פרעות ביהודי מדינות ערב, כדי לגרום להם לעלות לישראל, ולא הערבים באותן מדינות: "בן גוריון שלח אנשים מטעמו לעיראק כדי להרוג, להרוס, ולהטמין חומרי נפץ בבתי כנסת ובכל מיני מקומות, כדי לאלץ את יהודי עיראק להגר לישראל וזה מה שקרה". אבו מאזן גם אמר כי "היהודים האשכנזים אינם מגזע שמי, ולכן יש שאומרים שהם אינם יהודים".

גם ביד ושם גינו את דברי אבו מאזן: "מן ההתבטאויות האנטישמיות ומכחישות השואה החמורות ביותר והבזויות ביותר שהושמעו על ידי מנהיג כלשהו. ההסכמה בהם התקבלו הדברים בפורום בו הם נישאו חמורה לא פחות. אסור שדברים דוחים אלו יעברו בשתיקה".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ביקר בחריפות את אבו מאזן, בציוץ באנגלית בחשבון הטוויטר שלו,: "אלו הפנים האמיתיות של ההנהגה הפלסטינית. כמו שעבאס מאשים את היהודים בשואה, כך הוא מאשים את היהודים בכל הבעיות במזרח התיכון. בזמן שהוא מפיץ אנטישמיות טהורה, הוא גם משלם למחבלים פלסטינים על רצח ישראלים, ומשבח בפומבי את הטרור הפלסטיני".

שליחת הממשל האמריקני למאבק באנטישמיות, דבורה ליפשטאט, הצטרפה לאלה שגינו את הנאום ואמרה: "אני מזועזעת מהתבטאויותיו האנטישמיות והשנויות במחלוקת של הנשיא אבו מאזן. הנאום השמיץ את העם היהודי, עיוות את השואה והציג בצורה שגויה את היציאה הטרגית של יהודים ממדינות ערב. אני מגנה את ההצהרות הללו ומבקשת התנצלות מיידית".

תגיות:אבו מאזןאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה