חדשות בארץ

דרישה מעיריית תל אביב: לבטל האיסור על הפרדה בתפילת יום כיפור במרחב הציבורי

פורום "חירות וכבוד האדם בישראל' דורש מעיריית תל אביב לשנות את החלטתה לאסור הפרדה בתפילות יום כיפור המתקיימות במרחב הציבורי, ומאיים לנקוט בהליכים משפטיים: "החלטה בלתי חוקית"

(צילום: David Cohen / Flash90)(צילום: David Cohen / Flash90)
אא

פורום "חירות וכבוד האדם בישראל' שלח היום (שלישי) לעיריית תל אביב מכתב התראה בטרם נקיטה בהליכים משפטיים, ודורש מהעירייה לחזור בה מהחלטתה לאסור על קיום תפילה ביום כיפור במרחב הציבורי אם זו כוללת מחיצה בין גברים לנשים.

עיריית תל אביב אסרה על עמותת "ראש יהודי" לקיים ביום כיפור תפילות במספר מוקדים בעיר, תוך הפרדה בין המינים, גם במיקום היחיד שבו התירה לכאורה תפילה, בכיכר דיזנגוף.

על פי המכתב של הפורום, עליו חתומה עו"ד צפנת נורדמן, "החלטותיה של עיריית תל אביב לאסור התכנסות לתפילה וכן לאסור הפרדה בין המינים בתפילה הן בלתי חוקיות, ולפיכך בטלות ומבוטלות. כמו כן החלטות אלה מקימות עילת תביעה אזרחית לציבור הנפגעים. אם העיריה לא תחזור בה מהחלטתה האמורה, בכוונת מרשתי לנקוט בהליכים משפטיים דחופים נגדה".

ארגון "ראש יהודי", המארגן מדי שנה תפילות ביום כיפור ברחובותיהן של ערים גדולות, הודיע בסוף השבוע שעבר כי "אם עיריית תל אביב תתעקש על האיסור המקומם להעמיד מחיצות בתפילה, אנחנו ניאלץ לבטל את התפילה המסורתית ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף. 'ראש יהודי' מקיים תפילות בהתאם למסורת ההלכה זה אלפי שנים, עם מחיצה בין גברים לנשים ולא נשנה מנהג זה".

"אנחנו זוכים במשך מספר שנים לקיים תפילה סוחפת, מרגשת ועוצמתית ביום הכיפורים, בכיכר דיזנגוף. אל התפילה בכיכר מתקבלים כולם באהבה ובהכלה. רוב המתפללים והמתפללות הם תושבי תל אביב, שביום יום לא חובשים כיפה לראשם, לא פוקדים את בית הכנסת וביום הכיפורים בוחרים להגיע להתפלל ולחוש את הקדושה והאחדות בכיכר. בחרנו לצאת מבית הכנסת הממוזג לחום התל אביבי, כדי להתחבר יחד עם האלפים בכיכר לרגעים קדושים. המלחמה בתפילה המחברת בכיכר דיזנגוף, מלמדת אותנו שיעור לחיים. אפשר להתפלל עם מחיצות, באהבה ובלי להפלות אף אחד, ואפשר להפלות, להדיר ולהילחם מלחמות מיותרות, גם בלי מחיצות. תבחרו באיזה צד אתם".

תגיות:יום כיפורהפרדהתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה