חדשות בארץ

לוין ל"60 דקות": "מערכת המשפט פועלת נגד הציבור הישראלי"

שר המשפטים סיפר בתוכנית "60 דקות" בארה"ב: "הרשות השופטת נשלטת על ידי אליטה. רוצה לאזן את הכוח שלה". כיצד הגיבו "אחים לנשק"?

  • ג' תשרי התשפ"ד
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

שר המשפטים יריב לוין התראיין לתקשורת בארה"ב ותקף את מערכת המשפט. "הרשות השופטת נשלטת על ידי אליטה – מערכת המשפט היא נגד רוב הציבור הישראלי", אמר לוין לתכנית הפופולרית "60 דקות" של רשת CBS.

"אני מכבד את הדעות של אלו שרואים את הרפורמה שלי כמשהו שיכול לעשות נזק, אבל אני יכול להבטיח שהפחדים שלהם חסרי בסיס", אמר שר המשפטים. "אף דמוקרטיה לא יכולה לקבל מצב בו הממשלה הנבחרת לא תוכל להעביר אף חוק כי יש מחאות ויש כאלו מתנגדים".

בהמשך נשאל האם הממשלה תוכל לגבור על בית המשפט. "זה לא מה שאני מציע. בישראל בית המשפט העליון הוא מעל הממשלה, הכנסת ורצון העם. אני רוצה לאזן את המצב", אמר לוין. על השאלה האם הוא חלק מהקואליציה הימנית והקיצונית ביותר בתולדות ישראל, ענה: "אני גאה להיות חלק מהממשלה הזו".

במסגרת הראיון, ארגון "אחים לנשק" הגיב באמצעות נציגיו. רון שרף אמר: "לעולם לא חשבתי שאני אעשה את זה. זה מצב שמידרדר במהירות שלא האמנו. אנחנו מגנים על ישראל מפני סכנה קיומית, ועכשיו אנחנו מאמינים שהסכנה היא פנימית. זה שובר את הלב".

תגיות:יריב לויןשר המשפטיםהרשות השופטת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה