חדשות בארץ

מגבירים את הלחץ על חמאס: אין כניסה לישראל לפועלים וסחורות

מערכת הביטחון החליטה כי פועלים מעזה לא יכנסו לישראל. גם שטח הדייג יצומצם. המטרה: ללחוץ על החמאס להורות על הפסקת הפרות הסדר לאורך גבול הרצועה

הפרות הסדר בגבול (צילום: Yousef Mohammed/FLASH90)הפרות הסדר בגבול (צילום: Yousef Mohammed/FLASH90)
אא

מערכת הביטחון הודיעה היום (חמישי) כי כניסת הפועלים העזתיים לעבודה בישראל לא תותר, זהו היום השביעי ברציפות. המעברים יישארו סגורים למעבר הולכי רגל לפחות עד אחרי יום הכיפורים. המטרה: ללחוץ על החמאס להורות לפעיליו, ולארגוני הטרור השונים, להפסיק את הפרות הסדר האלימות לאורך גבול הרצועה. הפרות הסדר כללו השלכת מטעני חבלה לעבר חיילי צה"ל הנעים לאורך הגבול.

אלא שבכך ישראל לא מסתפקת. גם הפסקת מעבר הסחורות, מישראל לעזה ולהיפך, מתבצעת החל מהיום. כעת שוקלים להגביל גם את מרחב הדיג. הצעדים הללו, ציינו במערכת הביטחון, שנעשים על דעת שר הביטחון יואב גלנט, מפעילים לחץ כלכלי כבד על החמאס, שיצטרך להתמודד עם האוכלוסייה העזתית, שתלויה מאוד במשכורות שהפועלים מרוויחים בישראל כמו גם בייצוא והייבוא.

בהודעת מתפ"ש שפורסמה הבוקר, נאמר כי בעקבות הפרות הסדר על גדר המערכת ברצועת עזה בשבוע האחרון, הוחלט להמשיך את סגירת מעבר ארז לכניסת פועלים עזתים. כמו כן, הוחלט לסגור גם את מעבר כרם שלום למעבר סחורה, ולהעביר למצרים בקשה לסגור את מעבר רפיח למעבר סחורות. פתיחתם של המעברים במוצאי יום הכיפורים, מותנת בכך שייפסקו הפרות הסדר ברצועת עזה, ובכך שיום הכיפורים יעבור בשקט בהיבט הביטחוני.

עקב התרעות רבות על פיגועים, יוטל סגר על שטחי הרשות הפלסטינית ביום ראשון הקרוב, ה-24 בספטמבר, החל מהשעה 00:01 בלילה, קרי חצי יממה לפני כניסת יום הכיפורים. הסגר יוסר ביום שני בחצות, שעות לאחר תום יום כיפור.

בצה"ל ערוכים לאפשרות שארגוני הטרור ינסו לבצע פיגועים בשטח ישראל במהלך הימים הקרובים עם דגש על יום כיפור. דובר צה"ל מסר אתמול כי "בעזה התכלית היא שמירת השקט לתושבי עוטף עזה. עוקבים אחר הפרות הסדר בגדר, מטפלים במה שהופך לטרור. אנחנו מנוסים מאוד מאירועי העבר. צה״ל ערוך יחד עם שב״כ ומשטרת ישראל - בגבולות וביו״ש. יש התרעות ביהודה ושומרון, הלחימה בטרור היא דבר שלא מסתיים. נמשיך לסכל טרור ופיגועים ולהילחם. המשימה שבראש מעיינינו - לייצר שקט וביטחון לתושבי מדינת ישראל בחגים".

תגיות:גבול עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה