חדשות בארץ

הכוננות הביטחונית נמשכת: ישראל תכננה מחווה. הפלסטינים הגיבו בבלוני תבערה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, הודיע כי ישנן עשרות התרעות וכוונות לבצע פיגועים. מערכת הביטחון שוקלת לפתוח את מעבר כרם שלום, בתנאי שהפרות הסדר לאורך הגבול ייפסקו

הנשק שנתפס (צילום: דובר צה"ל)הנשק שנתפס (צילום: דובר צה"ל)
אא

(עדכון: 17:10)

"אנחנו עדיין עמוק בכוננות חגי תשרי, עם עשרות התרעות וכוונות לבצע פיגועים. השקט מסביב מתעתע ויכול להשתנות ברגע". כך אמר היום (שלישי) מפכ״ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי שהוסיף כי הנחה את השוטרים לשמור על דריכות גבוהה ולגלות נוכחות במקומות הומי אדם בדגש על אתרי בילוי, פנאי, טיולים ומקומות תפילה.

לצד החשש שארגוני הטרור יבצעו פיגועים מכל הסוגים, בישראל העבירו מסר לחמאס, באמצעות המצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלן, להורות על הפסקת הפרות הסדר לאורך הגבול עם הרצועה.

ישראל דרשה לא רק את הפסקת הפרות הסדר, שכללו השלכת מטענים לעבר כוחות צה"ל, אלא בעיקר את הפסקת שיגור בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף.

בתמורה לשקט, מערכת הביטחון הודיעה כי היא שוקלת את פתיחת מעבר כרם שלום לתנועת סחורות ודלק אל תוך הרצועה. כמו כן הציעה מערכת הביטחון להגדיל את מכסת הפועלים העזתיים הנכנסים לעבודה בישראל, מכ-15 אלף ל-16,500.

לצורך כך, שקלה ישראל לפתוח את מעבר ארז, המשמש לכניסת עשרות אלפי הפועלים מעזה לישראל, שנסגר בערב ראש השנה ומאז לא נפתח.

אלא שלקראת ערב הפלסטינים חידשו את הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף. שליח האו"ם עזב את הרצועה דרך מעבר ארז וחזר לישראל. לדבריו אל הושגה התקדמות מול החמאס. נראה כי המחווה הישראלית לא תיושם.

במקביל לנעשה בעזה, הפעילות לסיכול חוליות טרור ומעצרי מבוקשים נמשכת כסדרה. צה"ל המשיך גם הלילה לעצור מבוקשים וחמישה מהם נעצרו ברחבי יהודה ושומרון. ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור נעצרו בכפר סילוואד. בנוסף, עצרו הכוחות מבוקש ואיתרו אקדח, כדורים ושתי מחסניות בכפר דיר צאמת.

תגיות:עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה