בריאות ותזונה

5 דברים שכדאי להכין כבר מעכשיו לקראת החורף המתקרב

החורף עדיין נראה לכם רחוק? ובכן, הוא ממש מעבר לפינה. אם להאמין לחזאים – השנה צפוי לנו חורף גשום וקר במיוחד. מה אפשר לעשות כדי להתכונן אליו, ומדוע כדאי לעשות זאת כבר עכשיו? הכינותי מראש

אא

הקיץ כבר מאחורינו, כך אנו מקווים, והסתיו מביא עמו מלבד רוחות נעימות וקרירות גם הצטננות ווירוסים. מהם 5 הדברים שכדאי להכניס כבר מעכשיו לבית ולמזווה לקראת החורף, ואיך הם יכולים להועיל לכם כבר מהרגע הראשון?

 

ויטמינים

אל תזלזלו בכוחם של ויטמינים קנויים להוסיף לכם כוח וחיזוק למערכת החיסונית. אמנם אין תחליף לאוכל בריא, אך בנטילה נכונה של מינונים מדויקים – הוויטמינים יכולים לסייע בהחלט. התייעצו עם נטורופת מומחה, בפרט אם אתם נוטלים תרופות מסוימות. המוביל בוויטמינים המומלצים לקראת הסתיו והחורף הוא כמובן ויטמין C. ויטמין זה כדאי לקחת על בסיס יומי לחיזוק המערכת החיסונית, ולהגביר את נטילתו במקרה של מחלה ויראלית והצטננות. ואם קשה לנו לבלוע? כיום, ישנם ויטמינים לעיסים במגוון צורות וגדלים. התחילן בנטילת ויטמין סי כבר מעכשיו, ואל תחכו לגשם הראשון.

 

דבש

לא רק לראש השנה – הדבש הוא תרופת פלא ומזון על שחשוב לשמור במזווה כל השנה. בחורף, אפשר כמובן להוסיף אותו לתה או פשוט לקחת כפית אחת כל כמה שעות. לשיעול קשה מומלץ לשפוך דבש על בצל חתוך בצנצנת, להניח מספר שעות עד להפרשת נוזלים מהבצל אל הדבש. לאחר מכן יש לקחת כפית מהנוזל מספר פעמים במשך היום. אפשר לערבב את הדבש עם לימון ויש המערבבים עם שמן זית להקלה על מיחושים בגרון.

 

חליטות תה

מעבר לעובדה שיש להן טעם נהדר, חליטות תה שונות יכולות לעזור במגוון סימפטומים מציקים של עונת המעבר והחורף. חליטות איכותיות ניתן למצוא בחנויות הטבע, חלקן מוכנות בשקיקים וארוזות בקופסאות, וחלקן נמכרות כתערובת עלים ופירות. בין סוגי התה שאפשר למצוא: תה מליסה, תה שומר, קמומיל, נענע, מנטה וכמובן חליטות המכילות סוגים שונים של צמחים. קראו על האריזה למה מיועדת כל חליטה או בקשו המלצה בחנות הטבע. החליטות יחממו את גופכם והריח הנעים יעזור בפתיחת דרכי הנשימה והקלה על צינון.

קטניות ותבלינים

אמנם בכל השנה חשוב לשמור על תזונה איכותית, אך בחורף יש לכך חשיבות מיוחדת. על מנת לעזור לגוף להתמודד עם מחלות ווירוסים כדאי להוסיף כבר מעכשיו לתפריט היומי ירקות כתומים ותבלינים מחממים כמו קינמון וכורכום. בנוסף כדאי לבשל קטניות שונות לפחות פעמיים בשבוע ולהוסיף למאכלים השונים. טיפ שעוזר מאוד ומקצר דרך: בשלו כמות של קטניות כמו עדשים חומות והקפיאו בקופסה. הוסיפו חופן ישירות למרק או התבשיל שעל האש בכל פעם שאתם מבשלים.

פירות הדר

בעיתוי מדויק, כמו דבר בעולמו של הקדוש ברוך הוא, מגיעים פירות ההדר אל שולחננו. פירות ההדר עמוסים בוויטמין סי ואם נצרוך מהם כמות נאותה לקראת החורף ובמהלכו – נחזק מאוד את הגוף והמערכת החיסונית. נסו לצרוך את פירות ההדר כפירות שלמים, אך מדי פעם תוכלו פנקו את עצמכם במיץ תפוזים סחוט או לימונדה טעימה. פיסת לימון או תפוז בתוך כוס מים חמים תהפוך לחליטת בריאות אם נוסיף לה מעט דבש, קינמון ופיסת ג'ינג'ר. מוזמנים לנסות.

תגיות:חורףבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה