חדשות בארץ

היועמ"שית התירה ללוין ייצוג פרטי בעתירות בבג"ץ ודחתה את טענתו: "לא בניגוד עניינים"

בג"ץ ידון בעתירות הקוראות לשר המשפטים יריב לוין לבטל את הוועדה לבדיקת השימוש שעשו גורמי האכיפה בתוכנת הרוגלות. השר טוען כי היועמ"שית גלי בהרב מיארה "מנסה להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח"

יריב לוין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)יריב לוין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, אישרה היום (ראשון) לשר המשפטים יריב לוין לקבל ייצוג פרטי, בדיון שייערך לאחר חגי תשרי בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הקמת ועדת הבדיקה שתבחן את השימוש שעשו גורמי האכיפה בתוכנת הרוגלות "פגסוס".

לוין פנה בסוף השבוע למשנה ליועצת המשפטית, עו"ד גיל לימון, ודרש לקבל היתר לייצוג פרטי, לטענתו מאחר ואנשי הייעוץ המשפטי לממשלה מצויים בניגוד עניינים. יש לציין כי מיארה ואנשיה לא ייצגו את הממשלה או את שריה בעתירות האחרונות בבג"ץ, למשל חוק הנבצרות, צמצום עילת הסבירות ועוד. לדברי לוין, מיארה אף ציינה בפני בג"ץ שהיא מתנגדת להקמת הוועדה.

שר המשפטים טען במכתבו ללימון כי הייעוץ המשפטי לממשלה מנסה "להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח ולהגנת הפרטיות. זה חמור ביותר, וזאת בפרט בשעה שהדבר נעשה על ידי אחד הגופים המבוקרים בעצמו". הוא הוסיף כי "הטענה בדבר מניעה משפטית ביחס לעיסוקה של הוועדה 'בתיקים פליליים תלויים ועומדים' כביכול הינה חסרת כל בסיס על פניה". בשישי האחרון סירב לוין לבקשה שהוועדה שהוקמה לא תעסוק בתיקי נתניהו. "אני עומד על כך שמנדט הוועדה לא יוגבל באופן שימנע את חקר האמת", כתב. "יש לאפשר לוועדה לעבוד על פי המנדט המלאה שניתן לה ללא שינוי".

לימון השיב למכתבו החריף של לוין, וטען כי בייעוץ המשפטי לא התנגדו להקמת ועדת הרוגלות אלא לעיסוקה "בהליכים תלויים ועומדים", כמו למשל משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, מחובתה של היועצת המשפטית לממשלה להתריע מפני פעולות ש"עלולות לפגוע בעצמאות מערכת המשפט בישראל".

כמו כן כתב לימון לשר כי "טענתך כי מערכת הייעוץ מצויה בניגוד עניינים, כאשר היא מצביעה על פגמים משפטיים וחששות לשיבוש הליכי חקירה, חסרת כל ביסוס. תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה ליישם את מדיניותה בגבולות החוק. מקום בו מבקשת הממשלה לפעול החורגת מסמכותן, מחובתה של היועצת המשפטית לממשלה לחוות דעתה בעניין זה".

תגיות:יריב לויןבג"ץגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה