חדשות בארץ

הקבינט הביטחוני התכנס. חמאס איים לחדש את הפרות הסדר – וחזר בו

ארגון "הנוער המורד", שלוחה על החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה, איים לחדש את ההתפרעויות על הגדר. ישראל העבירה מסר מאיים באמצעות המצרים, והפרות הסדר בוטלו

תפיסת המחרטות (צילום: דובר צה"ל)תפיסת המחרטות (צילום: דובר צה"ל)
אא

ארגון עזתי המכנה עצמו "הנוער המורד" איים היום (ראשון) לחדש את ההתפרעויות לאורך הגדר הגובלת בעוטף עזה. לטענתו בעקבות עליית יהודים להר הבית, ומה שהוא כינה "הפרות של הסיכומים במסגד אל-אקצא וירושלים".

הארגון, שממשיך להסית נגד ישראל, פרסם הודעה בה נאמר: "החלטנו להרחיב את היקף העימותים, להוסיף שמן למדורה ולהצית היום את גבולותינו המזרחיים באש, כדי למנוע את ההשפלה וההתרפסות". ישראל מצידה העבירה, באמצעות המצרים, מסר לחמאס "לרסן את המתפרעים ולמנוע את ההסלמה". בעקבות המסר הודיע הארגון העזתי על ביטול הפרות הסדר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום דיון בקבינט המדיני-ביטחוני, בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון בהם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. הדיון עסק בסוגיות הביטחוניות שעל הפרק, ובין היתר גם בהתחממות בגבול רצועת עזה, וכן בעלייה בכמות פיגועי הירי ובקבוקי התבערה ביו"ש.

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר טרם הדיון, בריאיון לגלי צה"ל, כי "מאז שומר החומות יש החלטה של הנהגת חמאס להפגין איפוק וריסון חסר תקדים, יותר משנתיים לא היה ירי יזום של חמאס. בשבועות האחרונים הארגון נכנס למצוקה כלכלית בגלל ויכוחים עם הקטארים, זו כנראה הסיבה לייצר מתח בגבול".

לוחמי צה"ל, משטרת ישראל מג"ב ושב"כ המשיכו גם הלילה בפעילות לסיכול טרור ומעצר מבוקשים ביו"ש. בפשיטה על בית בכפר ביתוניא נתפסו והושמדו חמש מחרטות לייצור כלי נשק. שני מבוקשים נעצרו בכפר אבו דיס.

תגיות:עזהצה"להקבינט המדיני-ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה