חדשות בארץ

בית המשפט לעיריית תל אביב: "התפשרו עם ארגון 'ראש יהודי'"

"ראש יהודי" עתר בשנית לבימ"ש, לאחר שבשישי דחה השופט את עתירת הארגון נגד איסור עיריית תל אביב לאפשר לו לקיים אירועים בסוכות. עתה נקבע כי על הצדדים להציג פשרה שתאפשר קיום אירוע

ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)
אא

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב הורה לעיריית תל אביב להציג עד היום (שני) לפנות ערב הצעת פשרה, שתאפשר לארגון "ראש יהודי" לקיים אירועים בחול המועד סוכות ובשמחת תורה, בנכס של העירייה או תחת כיפת השמיים.

השופט מגן אלטוביה קרא לצדדים "להתפשר", וכתב בהחלטתו כי "הצדדים ינצלו את פרק הזמן להמשך הידברות בנפש חפצה, מתוך כוונה להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. בכלל כך מוצע כי תישקל בידי הצדדים האפשרות לאפשר ל'ראש יהודי' לערוך את אירועי חגי תשרי בשטח ציבורי אחר מהמבוקש, או במתחם או נכס שבבעלות או בחזקת העירייה, המצוי ולו בחלקו תחת כיפת השמיים. זאת באופן שיאפשר לעותרת לקיים האירועים על פי אמונתה, תוך התחשבות בצביון העיר ותושביה, ויאפשר לעירייה לשמור, לרבות באמצעות משטרת ישראל, על הסדר הציבורי וביטחון הציבור בכללותו".

נזכיר כי ביום חמישי שעבר ביטלה העירייה את ההיתרים שהיו ל"ראש יהודי" לקיים הקמת סוכה בזמנהוף בתחילת חול המועד, ולקיים הקפות שניות בשמחת תורה. העירייה טענה כי הארגון הפר את החוק ביום כיפור, וקיים אירוע בהפרדה למרות האיסור על כך.

הארגון עתר נגד עיריית תל אביב ביום שישי, אך בית המשפט דחה את העתירה תוך שהוא קובע כי העירייה לא פעלה מתוך שיקול זר. עם זאת, בית המשפט הציע לצדדים לנהל הידברות "ברוח החג".

הארגון עתר אמש בשנית לבית המשפט, וטען כי מאמצי הפשרה מול עיריית תל אביב לגבי אירועי סוכות, שתוכננו ובוטלו, לא הביאו לתוצאה חיובית. בהודעת הארגון נכתב כי "לצערנו מאז החלטת בית המשפט בערב החג כי על הצדדים להגיע לפשרה, עמלו בארגון ראש יהודי להגיע לפשרה הגיונית מול עיריית תל אביב אך בסוף הדיונים שקיימו הצדדים, דחתה העירייה כל ניסיון פשרה. הפוליטיקה הקטנה ניצחה את ההיגיון, השכל הישר ורווחת הציבור".

"ארגון ראש יהודי עומד על כך שלא הפר את החוק ובגלל דחיית הפשרה הארגון יוכיח את עמדתו בבית המשפט ודורש מעיריית תל אביב להחזיר את הרישיון שכבר ניתן על ידי העירייה. הושטנו יד לפשרה הגיונית ואנחנו עדיין נכונים לפשרה זאת, כדי לא לתת פרס לפורעים והמפריעים".

תגיות:עיריית תל אביבראש יהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה