חדשות בארץ

מתקפת פתע מעזה: לפחות 300 נרצחים, כ-1,600 פצועים

ישראל באחד הימים הקשים בתולדותיה: אזרחים וכוחות הביטחון מנסים להדוף מחבלים פלסטינים בתוך שטח ישראל. כ-1,600 פצועים פונו לבתי חולים ברחבי הארץ, בהם עשרות במצב אנוש וקשה. ישראל תוקפת בעזה

  • כ"ב תשרי התשפ"ד
חמאס עם דגל פלסטין (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)חמאס עם דגל פלסטין (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

(עודכן: 23:58)

יום קשה למדינת ישראל: הפלסטינים בעזה פתחו במהלך שמחת תורה במתקפת פתע על ישראל, שגבתה את חייהם של לפחות 300 בני אדם. משעות הבוקר נורו אלפי רקטות לעבר שטח ישראל. במקביל, מאות מחבלים חדרו לשטח ישראל במוקדים רבים, שבו שבויים והרגו חיילים ומפקדים ביישובי עוטף עזה. בין ההרוגים: ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, שיצא להגן על האזרחים במהלך מתקפת הטרור על היישוב.

על פי נתוני משרד הבריאות, נכון לשעה 23:30 פונו 1,590 פצועים לבתי החולים, מהם 19 במצב אנוש ו-293 במצב קשה. מצבם של 315 פצועים מוגדר בינוני, ו-715 במצב קל, 20 נפגעי חרדה ו-181 בהערכה רפואית. גם הערב, לאחר יציאת השבת והחג, מתנהלים קרבות אש קשים בין כוחות הצבא למחבלים. בנוסף, מחבלים מתבצרים בבתים בעוטף עזה עם בני ערובה, כשכוחות צה"ל מנסים להגיע למקום במטרה לחסל אותם.

בתגובה למתקפה, צה"ל פתח במבצע "חרבות ברזל". 35 גדודים פועלים במטרה לשחרור תושבים ביישובים. כוחות נוספים של צה"ל אמורים לתגבר בהמשך. עוד לפני צאת השבת, חוסלו שלוש חוליות מחבלים ליד הגדר. לפי שעה, כ-200 הרוגים פלסטינים בעזה כתוצאה מתקיפות חיל האוויר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אזרחי ישראל, אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבבים. במלחמה. הבוקר חמאס פתח במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. אנחנו בתוך זה משעות הבוקר המוקדמות. כינסתי את ראשי מערכת הביטחון, הנחיתי קודם כל לטהר את היישובים והמחבלים שחדרו פנימה. במקביל הוריתי לבצע גיוס מילואים נרחב ולהשיב מלחמה שערה בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכיר. האויב ישלם מחיר שלא ידעת כמותו. אני קורא לכל אזרחי ישראל להישמע בקפדנות להנחיות הצבא ופיקוד העורף. אנחנו במלחמה - ואנחנו ננצח בה".

דובר צה"ל מסר: "כוחות יבשתיים ואוויריים של צה"ל פעלו בשעות האחרונות במספר מוקדים במרחב הדרום וסיכלו מאות מחבלים. מבין האירועים, כלי טיס סיכלו שני מחבלים שניסו לחצות את גדר המערכת ליד מעבר קרני, תשעה מחבלים נוספים סוכלו במרחב הקיבוץ נירים ועוד ארבעה סוכלו במעבר ארז ובקיבוץ ניר עוז על ידי מטוסי קרב. מחבלים נוספים סוכלו בקיבוצים סופה, כפר עזה וכרם שלום.
נוסף על כך, סוכלו מחבלים על ידי הכוחות בנקודות נוספות ועל ידי כלי טיס של צה"ל במהלך השעות האחרונות".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים הערב ישיבת הערכת מצב מיוחדת בה השתתפו כל בכירי הארגון ובעלי תפקידים שונים. המפכ"ל הדגיש כי המשטרה החלה בגיוס פלוגות מילואים של משמר הגבול לטובת תגבור הכוחות בשטח. הוא שב וקרא למתנדבים של המשטרה ומשמר הגבול להצטרף לכוחות השונים כדי לסייע למשטרה במשימותיה הרבות, והנחה את המפקדים לצייד את המתנדבים בציוד מתאים וכלי נשק.

"בשעה זו עדיין מתקיימת לחימה במספר גזרות בדרום", אמר שבתאי. "שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול עדיין נמצאים בלחימה מטווח אפס מול המחבלים, בגבורה וחתירה למגע. כוחות הימ"מ המשטרה ומשמר הגבול נמצאים בחזית הלחימה במטרה להחזיר את הביטחון ליישובי עוטף עזה והדרום".

"מאז הבוקר הצליחו כוחות משטרה ומג"ב לחלץ אזרחים רבים וגם בשעה זו אנחנו בדרכנו לחלץ אזרחים נוספים מכל היישובים אליהם נקראנו. מדינת ישראל נמצאת במלחמה, לכן בשעה הזו אני מבקש מהציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, להימנע מהפצת מידע כוזב או סרטונים שיכולים לזרוע מצג שווא שגורם לבהלה מיותרת בציבור. אני מבקש לחזק את כלל כוחות הביטחון הפרוסים בשטח ואת משפחות השוטרים והמתנדבים, יחד עם צה"ל ,שב"כ וכל גורמי הביטחון נשיב את הביטחון לרחובות וליישובים".

תגיות:חמאסעוטף עזהרצועת עזהטרורמבצע חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה