חדשות בארץ

הנשיא הרצוג לעולם: "מתקפה מתועבת על ישראל. עכשיו הזמן לגנות את חמאס ואיראן"

נשיא המדינה שוחח עם מנהיגים מרחבי העולם, שביקשו להביע את תמיכתם במדינת ישראל ובזכותה להגן על עצמה: "ישראל תתגבר על כל האתגרים"

  • כ"ב תשרי התשפ"ד
הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות פרוץ המלחמה בדרום, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שבת) עם שורת מנהיגים מרחבי העולם שביקשו להדגיש את תמיכתם במדינת ישראל ובזכותה להגן על עצמה.

בשיחתו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, גינה גוטרש בחריפות את המתקפה על ישראל. מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, ביקש מהנשיא להעביר לאזרחי ישראל את תנחומיו על האבידות הכבדות ולהדגיש כי ארצו עומדת לצד ישראל ותסייע לה ככל הניתן במאמצי הלחימה המתמשכים.

אישים נוספים עמם שוחח הרצוג, בין היתר: נשיאי צרפת, גרמניה, פולין, ארגנטינה וסרביה, נשיאת הנציבות האירופית, קנצלר אוסטריה, מזכ"ל נאט״ו ונשיאת הפרלמנט האירופי.

"מדינת ישראל בשעה קשה", כתב הרצוג בחשבונו הרשמי בטוויטר. "אני מחזק את צה"ל, מפקדיו ולוחמיו וכל כוחות הביטחון וההצלה ומבקש לשלוח מילות עידוד וחיזוק לכל תושבי ישראל הנמצאים תחת מתקפה. אני קורא לכולם להישמע להנחיות פיקוד העורף, לגלות ערבות הדדית וקור רוח. יכול נוכל לכל מבקשי רעתנו".

"היום ראינו את פרצופו האמיתי של חמאס", הוסיף הנשיא. "צבא טרור שמטרתו היחידה היא רצח בדם קר של גברים, נשים וילדים חפים מפשע. בתמיכת מפקדיהם באיראן, הם ביצעו מתקפה מתועבת נגד המדינה היהודית ביום חג יהודי קדוש. אזרחים חפים מפשע נטבחו ונפצעו, ורבים מהם עדיין תחת התקפה".

"מדינת ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לסלק את הסכנה הברורה והמיידית הזו לאזרחינו. ישראל תתגבר על כל האתגרים. אני קורא למשפחת האומות - עכשיו הזמן להשמיע גינוי ברור וחד משמעי של חמאס, בעלי בריתו ותומכיו באיראן. זה הזמן לעמוד איתן עם ישראל ולתמוך במאבקה הצודק והמוסרי מול אויב מתועב"

תגיות:יצחק הרצוגחמאסמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה