חדשות בארץ

הרצוג: "הרוח הישראלית ניצחה תמיד והיא תנצח גם הפעם"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא נאום לאומה וקרא לאחדות: "בואו נשמור על רוח הגבורה הזאת ועל היחד הזה. זה הנשק הכי עוצמתי שלנו"

  • כ"ג תשרי התשפ"ד
נשיא המדינה (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)נשיא המדינה (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (ראשון) נאום לאומה, בו התייחס למלחמה שנכפתה על מדינת ישראל. הנשיא קרא לאחדות ולשמירה על הנחיות פיקוד העורף.

"הרגעים האלה קשים מנשוא. כולנו אבלים ודואבים 'עַל זִיו הָעֲלוּמִים וְחֶמְדַּת הַגְּבוּרָה וּקְדֻשַּׁת הָרָצוֹן וּמְסִירוּת הַנֶּפֶשׁ שֶׁל הַנִּסְפִּים בַּמַּעֲרָכָה הַכְּבֵדָה'. כולנו ראינו את אויבינו שתוקפים באכזריות לא אנושית – קשישים, נשים, משפחות, תינוקות, מכל רקע, מכל אמונה, בקיבוצים, במושבים, בערים ובעיירות. חיות אדם מפלצתיות, שלא מבחינות בין דם לדם, שטובחות ושובות פעוטות ונשים זקנות, שיוצאות למסע קטל שמטרתו צעירים תמימים במסיבה, שכל חטאם הוא היותם ישראלים שרצו לשמוח, שרצו לחגוג" – אמר הנשיא.

"אלה אויביך ישראל ועליהם אנחנו נגבר, בכוח צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון שלנו ובכוח רוחנו. כפי שכבר נאמר: 'זו ברירת חיינו – להיות נכונים וחמושים, חזקים ונוקשים, או כי תישמט מאגרופנו החרב ,ויכרתו חיינו'".

"מעשה התועבה הזה, שהחל בעיצומם של שבת וחג תוך חציית קו הגבול, והמשיך בתקיפת קו המחרשה, הוא חטא בל יכופר. חטא שמובל לא רק בידי ארגון מחבלים רצחני אלא בידי ציר רשע שבסיסו באיראן וגרורותיו פועלות שוב ושוב לערער אותנו. את רוחנו, את ריבונותנו, את מי שאנו כעם וכמדינה. אחיי ואחיותיי: אנחנו במלחמה על הבית. ואנחנו ננצח".

הנשיא קרא לאזרחים לא להתייחס לסרטונים שמפיצים ארגוני הטרור ולא להפיצם. לדבריו, "למלחמה כזו יש גם מאפיינים פסיכולוגיים שאני מבקש להדגיש בפניכם. אויבינו עושים כעת מאמצים פסיכולוגיים כבירים, באמצעות מתקפות סייבר והפצת סרטים ודיווחים שקריים, כדי לטעת בלבנו פחד וחרדה. הם מעריכים שזה מה שיחליש אותנו. הם טועים! יש פה עובדה שלא ניתנת לערעור,  גם הפעם מדינת ישראל תנצח. אין לנו שום ברירה אחרת".

"אני יודע כמה כואב. אבל הרוח הישראלית ניצחה תמיד והיא תנצח גם הפעם. אויבינו טעו מרה באומדן עוצמת הרוח הישראלית. כי גם בתוך הכאב המפלח, אפשר לראות את הכוח הישראלי במלוא עוצמתו. בואו נשמור על רוח הגבורה הזאת ועל היחד הזה. זה הנשק הכי עוצמתי שלנו. ננהג באחריות. נימנע מהפצת סרטונים ושמועות לא מבוססות שמשרתות את מלחמת התודעה של האויב. נמלא בקפידה אחר הוראות פיקוד העורף ונזכור – המסע שלנו לניצחון עובר רק בנחישות, רק באמונה בצדקת הדרך, רק יחד, כאיש אחד בלב אחד. בל נשגה באשליות – ימים קשים לפנינו. זה הזמן להתאחד מול האויב – להתאחד – ולפעול כאגרוף נחוש. זה צו השעה, והוא צו חירום – אחדות ישראלית. הן בעם, והן בכנסת והן בממשלת חירום".

תגיות:יצחק הרצוגמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה