חדשות בארץ

יוזמה מרגשת: "הקדשנו את אולמות האירועים לאירוח משפחות מהדרום"

יחד עם המלחמה שפרצה בדרום, פרצו להן גם יוזמות מעוררות השראה ומחממות לב. תכירו את אולמות האירועים של הרב מנחם כרמל שעברו הסבה לאכסניה לתושבי הדרום

הרב מנחם כרמלהרב מנחם כרמל
אא

מכירים את אולמות 'כליל מלכות' בבני ברק? מעתה אלו לא אולמות אירועים אלא אכסניית ענק שתוקדש כל כולה למען אירוח משפחות מהדרום והענקת פעילויות לילדיהן במשך כל שעות היממה.

דב רבינוביץ, עוזרו האישי של הרב מנחם כרמל שמחזיק בבעלותו מספר אולמות אירועים בבני ברק, ביניהם כליל מלכות, מספר על כך: "כבר במוצאי שבת, כשהתברר שאנחנו במלחמה, ביקש הרב כרמל לפנות את 'כליל מלכות' שכולל שני אולמות גדולים המיועדים לחתונות ולהסב את המקום למען רווחת תושבי הדרום. בנוסף, פנינו במקביל למד"א כדי להציע להם לערוך במקום מרכז להתרמת דם, וכן פנינו לעירייה שארגנה פעילות שוטפת לילדי הדרום וסייעה לנו בהתאמת האולמות לאירוח ההמוני".

רבינוביץ מציין כי בשלב זה מובאות לאולמות מאות מיטות מוצעות והם טורחים כדי לארגן אותן באופן הנוח והמתאים ביותר למשפחות. "אנחנו מקבלים כל הזמן פניות של משפחות מהדרום, חלקן משפחות חרדיות מרובות ילדים מאזורים כמו נתיבות, אשדוד ואשקלון, אבל פונות אלינו גם משפחות רבות מכל היישובים שבדרום, ללא יוצא מן הכלל. בשלב זה אנחנו משכנים אותן בדירות אירוח עד שהאולמות יוכשרו לגמרי. אבל הכי מרגש זה שפניות רבות עוד יותר מגיעות דווקא ממתנדבים שמתחננים לבוא לעזור, מציעים לתרום משחקים ולהעביר פעילויות לילדי הדרום. מדהים לראות את הנכונות הרבה של כולם".

ומה עם האנשים שהיו אמורים להתחתן באולמות בתקופה זו?

"ביטלנו את כל האירועים, כי ממילא לפי הוראות פיקוד העורף אי אפשר להתכנס בגוש דן יותר מ-50 אנשים במתחם סגור. לאלו שמבקשים בכל זאת, אנו מציעים את אחד האולמות האחרים שלנו. לצערנו נראה שאנחנו הולכים לקראת תקופה ארוכה ושהמלחמה לא עומדת להסתיים בקרוב. אנו ערוכים כדי לתת את האולמות לציבור במשך כל זמן שיידרש. הכל יוקצה לרווחתם".

ואיך אתם מתמודדים עם זה שהאורחים מהדרום נמנים על מגוון של מגזרים וסגנונות חיים, איך מתאפשר לשכן את כולם יחד?

"חשבנו על הכל, ואנו ערוכים לתת מענה לכולם. אנו יודעים להתאים את הפעילויות והשהות באופן הנכון ביותר, ובעזרת השם נעשה את זה נכון, כדי שנצליח לעזור לכולם ושיהיה להם טוב. המחבלים הארורים שרצחו את היהודים בעוטף עזה לא בדקו לפני כן אם הם דתיים או לא, וגם מבחינתנו אין לכך שום משמעות".

תגיות:אירוחלוקחים יוזמהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה