חדשות בארץ

שבועיים לפני השחרור: סגן מפקד חטיבה 300 נפל בקרב עם חיזבאללה

סגן אלוף עלים סעד עבדאללה ז"ל, נהרג אתמול בהיתקלות עם מחבלים שחדרו מגבול לבנון לשטח ישראל. צה"ל התיר לפרסום את דבר נפילתו של סגן אלוף אלי גינסברג, לוחם בשייטת 13, שהשתחרר לפני שבועיים וחזר לשירות ביום הלחימה הראשון

סא"ל אלי גינסברג וסאל סעד עבדאללה (צילום: דובר צה"ל)סא"ל אלי גינסברג וסאל סעד עבדאללה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הותר היום (שלישי) לפרסום כי בהתקלות עם מחבלי החיזבאללה, אתמול בגבול הצפון, נהרג בקרב סגן מפקד חטיבה 300, סגן אלוף עלים סעד עבדאללה ז"ל. בתקרית נהרגו עוד שני חיילי צה"ל ונפצעו שלושה נוספים, אחד מהם במצב קשה. שלושת המחבלים חוסלו.

עבדאללה בן ה-40, תושב יאנוח-ג'ת, עמד לסיים בעוד שבועיים את שירותו בצה"ל. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, הורים ו-13 אחים ואחיות. הוא יובא היום למנוחות בכפרו.

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר כי "קצין צה"ל הובא במצב אנוש לאחר היתקלות עם מחבלים. הוא הוכנס בדחיפות לחדר הניתוח והרופאים נלחמו על חייו, אלא שלמרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".

"הוא נלחם בעוז ובגבורה במחבלים שחדרו מלבנון ויחד עם חייליו חיסל אותם, אך חטף כדור שלקח אותו מילדיו, מחבריו, משפחתו, מהעדה ומישראל", ספד לו ראש המועצה המקומית ינוח-ג'ת, מודי סעד, "עלים נהרג בעת מילוי תפקידו - בשמירה על גבולה הצפוני של המדינה היקרה שלנו. כולם במשפחה הזו תורמים לביטחון מדינת ישראל. ההורים של סעד נפרדים מבן למופת, אהוב שכולם מעריכים אותו ומכבדים, עלים היה בן אדם ומפקד מוערך על ידי כל מי שבא איתו במגע. הוא היה אדם מיוחד שתרומתו הייתה רבה, עכשיו כולם בוכים על אובדנו".

השתחרר וחזר לשרת עם פרוץ הקרבות

בקרבות עם המחבלים בעוטף עזה נהרג סגן אלוף אלי גינסברג (42), מפקד בית הספר ללוט"ר ולוחם לשעבר בשייטת 13, שהיה בצוות שהשתלט בעבר על ה"מרמרה". הותיר אחריו את רעייתו, מלכי, וארבעה ילדים.

גינסברג הי"ד השתחרר לפני כשבועיים מהצבא, אחרי שירות ארוך, אבל התייצב לשירות מייד עם תחילת הקרבות בעוטף עזה. קרוביו סיפרו כי הטרגדיה של רעייתו מלכי כפולה, שכן היא שכלה את בן זוגה הקודם, סמ"ר ארז אשכנזי הי"ד, טרם נישואיה, בפעילות של שייטת 13 לפני 20 שנה.

הקצין הבכיר, מקיבוץ דברת בעמק יזרעאל, לחם כאמור שנים בשייטת 13 ואף נפצע באחת מפעולות היחידה. פרש מתפקידו בחודש שעבר אחרי שירות ארוך ומורכב. חבריו מספרים כי מייד עם שחרורו החליט לקחת על עצמו את תפקיד רכז הביטחון השוטף בדברת ותכנן לצאת בשבוע הבא לטיול משפחתי.

תגיות:מלחמהחללי צה"לצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה